Nem lett rózsaszín Mick Schumacher és Nyikita Mazepin 2021-es F1-es autója, miután a pletykákkal ellentétben a Haas nem tudta megszerezni a BWT szponzorációját a szerdán bemutatott Aston Martintól. Az amerikai istálló egyelőre csak a festést tárta a nyilvánosság elé, de idei, VF-21 nevű modellje szoros rokonságban fog állni elődjével, ezt a szabályok mellett a csapat helyzete is indokolja.
Az idei F1-es bemutatókon már megszokottá vált, hogy az autók csak minimális mértékben különböznek a tavaly látottaktól, de a szűk mozgásteret kihasználva eddig mindenki igyekezett több-kevesebb módosítással előállni. A Haas azonban egyelőre csak a festést tárta a nyilvánosság elé, de később sem várhatóak nagy módosítások, hiszen a csapat korábban elismerte, hogy a két fejlesztési zsetont sem használják fel, inkább rögtön a 2022-es autóra összpontosítanak.
Ez azért is szükséges, mert az istálló a költségplafon bevezetésétől függetlenül is nehéz anyagi helyzetbe került a koronavírus miatt,
a tavalyi szezon végén elküldött Romain Grosjean és Kevin Magnussen is utalt arra, hogy az F2-es bajnok Mick Schumacher és ellenfele, Nyikita Mazepin elsősorban az útjukat egyengető mecénásoknak köszönheti, hogy megkapták az üléseiket.
Az orosz pilóta a hazáját ért büntetés miatt hivatalosan nem használhatja az orosz zászlót a Forma-1-ben, ám a festésnek köszönhetően mégis sokat fogjuk látni a fehér-kék-piros színkombinációt. Az amerikai istálló megerősítette, hogy erre az FIA is engedélyt adott. Az orosz kapcsolatokat tovább erősíti, hogy a Haas leszerződött Mazepin milliárdos édesapjának, Dmitrijnek a mütrágyagyártó cégével, így az idei szezonban az Uralkali lesz a csapat névadó szponzora.
Schumacher érkezésével a Ferrari is fokozta a jelenlétét a csapatnál, Maranellóban külön fejlesztőrészleget hoztak létre a Haasnak, áthelyezték Simone Restát is, aki technikai igazgatóként vesz részt a munkában
és az amerikai istálló is megkapja az idei szezonra továbbfejlesztett (rossznyelvek szerint már nem korlátozott) erőforrást, ami javíthatja a versenyképességüket.
Ez lehet a Haas egyetlen komoly fegyvere, hogy a 2016-2018 közötti ígéretes szereplés után elkerüljék a visszacsúszást a mezőny legvégére, hiszen érdemi karosszériafejlesztések hiányában így is várhatóan a Williams lesz az istálló egyetlen versenytársa, de a grove-i csapat is számíthat a Mercedesnél talált plusz lóerőkre.
A Haasnál tudják, hogy kockázatos döntés volt felhagyni a fejlesztéssel, de Günther Steiner csapatfőnök nemrég azt mondta, együtt kell élniük ezzel, mert a felzárkózásra idén már nem lesz esélyük. Schumacher és Mazepin így várhatóan elsősorban egymással, valamint a Williams pilótáival vívhat majd, reménykedve néhány szerencsés pontszerzési lehetőségben.
Örömmel köszöntöm az Uralkalit a Forma-1-ben mint a Haas névadó szponzorát
– olvashatóak Gene Haas csapattulajdonos szavai az istálló által kiadott közleményben. – Nagyon várjuk, hogy képviseljük a márkát az idény során. Az Uralkali, illetve Nyikita Mazepin és Mick Schumacher érkezésével izgalmas időszak előtt áll a csapat. Mindez nyilvánvalóan változást jelent, de remélem, ismét sikerül pontokat szereznünk. Kemény szezonokon vagyunk túl, de mi a nagy képet is nézzük, főleg 2022-t és az új szabályok bemutatkozását.”
Boldogan ismétlem meg a Haas úr által mondottakat, örömmel működünk együtt az Uralkalival ebben az idényben és utána is
– ezek már Günther Steinernek, a Haas csapatfőnökének szavai. – Új partnerrel és két új pilótával vágunk neki az évnek, ami izgalmas lesz, de bízom benne, hogy csak a szó pozitív értelmében. Olyan szezon előtt állunk, melynek során a versenyzőkkel fogunk tanulni, miközben technikai értelemben a jövőre fókuszálunk. Nem titok, hogy a VF-21-est nem fogjuk fejleszteni, hiszen a 2022-es autóra koncentrálunk, ami remélhetőleg versenyképesebb lesz. Mindannyian tudjuk, hogy idén nagyjából mire számíthatunk ezen a téren, de az a célunk, hogy kihasználjuk a kínálkozó lehetőségeket.”