A Mercedesek a várakozásoknak megfelelően nem tudták legyőzni Max Verstappent a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén, ám voltak fellángolásaik, és egy ideig úgy tűnt, nagyon szoros lehet a csata a pole pozícióért. Végül nem lett az és a holland pilóta közel négy tizeddel előzte meg Lewis Hamiltont, a Red Bull elmondása szerint pedig ráadásul körönként egy tizedet bukott a sérült padlólemeze miatt, úgyhogy akár fél másodpercet is adhatott volna a címvédőnek, aki így is méltatta a tesztek óta elért fejlődésüket, és egy kicsit a szabályalkotóknak is odaszúrt.
A legjobb három helyezettnek tartott sajtótájékoztatón a hétszeres világbajnok kérdésre elmondta, hogy
egyértelműen közelebb vagyunk a Red Bullhoz, mint vártuk. Nagy lépést tettünk előre a tesztek óta, mivel azt gondoltuk, hogy kétszer ekkora lemaradásban leszünk."
Tekintve, hogy így is majdnem 4 tizedet kapott, ami Verstappen sérült padlólemeze nélkül 5 tized is lehetett volna,
Hamilton szavai alapján a Mercedes azt várta, hogy egy másodperces hátrányban lesznek a Red Bullhoz képest. Ennek tükrében mindenképpen pozitívum, hogy "csak" 4 tizedet kaptak.
Ami a versenyt illeti, Hamilton nem volt túl optimista azzal kapcsolatban, hogy ott majd legyőzheti Verstappent. „Nehéz megmondani, hogy mi lesz, de általában átmentik a tempójukat a futamra és nagyon erősek ott. Szeretném azt gondolni, hogy felzárkózhatunk egy kicsit, de szerintem körönként két tizeddel így is gyorsabbak lesznek."
Egyre szélesebb körben elterjedt nézet a paddockban, hogy a padlólemezt érintő szabályváltozások hátrányosan érintették az alacsony padlószögű koncepcióval versenyző Mercedest, és főként ez áll a magas padlószögű koncepcióval versenyző Red Bull-lal szembeni lemaradás hátterében. Hamilton szerint ráadásul a hivatalos álláspont szerint az autók lassítása, és ezáltal a gumikra rótt terhelés csökkentése miatt bevezetett változtatás valójában azért történt, hogy őket hátráltassák vele.
„Persze, hogy azért történtek a változtatások, hogy visszafogjanak minket. Tavaly a motorral kapcsolatos változtatásoknak is ez volt a célja – utalt az időmérős motorüzemmód tavalyi betiltására. – De semmi baj, imádjuk a kihívást és nem foglalkozunk ezekkel a dolgokkal, helyette keményen dolgozunk, hogy kihozzuk magunkból a legtöbbet."
A harmadik rajtkockát megszerző Valtteri Bottas ezzel szemben már árnyaltabban viszonyult a kérdéshez. „Nem tudok válaszolni erre. Szeretem az aerodinamikát és egyes részeibe hajlamos vagyok igazán beleásni magam, de nem ismerem a tényeket és hogy a Red Bull autói pontosan milyen filozófiát követnek. Nyilván magas padlószögűek, de hogy ennek mekkora hatása van, azt nem tudom. Összességében nagyon erős a csomagjuk, erős a motorjuk, a kasztnijuk és jó munkát végeztek, miközben nekünk jobbat kell."
Azt Bottas is leszögezte, hogy a teszten sem altattak, és úgy készültek az első futamra, hogy tudták, lassabbak lesznek a Red Bullnál.
Egyértelműen nem lehetünk elégedettek azzal, hogy a Red Bull mögött vagyunk, de legalább fejlődtünk. Nem altattunk, pontosan tudtuk, hogy a Red Bull mögött leszünk ezen a hétvégén.
Voltak pozitív előrelépések, de sok teendőnk van még. Annak kell örülnünk, hogy két autónk van itt az ő egy autójukkal szemben."