IMOLA, ITALY - APRIL 17: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21 launches off a raised kerb during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 17, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari mindkét pilótája pontokat szerzett a szezon első két futamán, ez Mattia Binotto szerint megmutatja, hogy a csapat jó irányba tart. Olajozott gépezetnek tartja a Scuderiát.
Az első két forduló után a konstruktőri világbajnokság 4. helyén szerepel a Ferrari, ami a 2019-es szezon vége óta először tudott egymás utáni versenyeken mindkét pilótájával pontot szerezni. A Scuderia ezzel megkezdte a kilábalást a mélypontot hozó 2020-as szezon viszontagságaiból, és ez Mattia Binotto csapatfőnök elismerését is kivívta.
„A szezon első versenyéhez képest teljesen más volt a pálya és nagyon eltérők a körülmények, az eredmény megerősíti, hogy az általunk végzett munkával a helyes irányba tartunk – nyilatkozta Binotto. – Ezt az is bizonyítja, hogy elégedetlenek vagyunk, mert nem tudtuk a dobogóra segíteni legalább az egyik pilótánkat.”
Mindenképpen azt mondhatjuk, hogy az első két verseny pozitívan alakult.”
A svájci szakember emlékeztetett, hogy legutóbb a 2019-es Japán Nagydíjon és a Mexikói Nagydíjon fordult elő, hogy a Scuderia mindkét versenyzője pontot szerzett egymás utáni futamokon és felhívta a figyelmet, hogy ezt a trendet kell követniük, versenyről versenyre kell fejlődniük most, hogy tudják, jó irányba tartanak.
Binotto a hétvége előtt azt is megerősítette, hogy továbbra is a tervei között szerepel néhány idei verseny kihagyása, legalábbis személyesen nem fog elutazni néhány helyszínre. Ezt az idei szabálymódosításokkal magyarázta.
„Számos kihívás áll előttünk az idén. Ez az első év, amikor van költségplafon, amikor teljesen új autót is kell építenünk és [2022-től] az erőforrás is legalább három évig változatlan marad – sorolta az újdonságokat a csapatfőnök.
„Rengeteg teendő van és kulcsfontosságú, hogy az időmet a lehető leghatékonyabban osszam be. Tudom, hogy egy nagyon hatékony, olajozott gépezetet vezetek, ami szinte magától is működik. Ettől függetlenül sok versenyre elmegyek és amikor nem leszek ott a pályán, Maranellóból, a távoli garázsból figyelek, ami gyakorlatilag olyan, mintha ott lennék a bokszfalon.”
Nem áll le a munka
Az imolai hétvége után sem csendesedtek el a pályák, a Ferrari szerdán és csütörtökön tesztelést bonyolít Fioranóban. Az első nap során Carlos Sainz bő 300 kilométert tett meg a gyár saját tesztpályáján, csütörtökön pedig az akadémisták két tagja, Mick Schumacher és Callum Ilott kap lehetőséget. A német pilóta délelőtt 200-nál is többször fordult.
A szabályok szerint a Ferrari nem használhatja az idei autóját, az előírások minimum kétéves modellt engedélyeznek, a Scuderia ezúttal is a már bevált SF71H-t állították csatasorba, kissé igazítva azt a főszponzor kívánalmainak megfelelően.