Leclerc megcélozta a dobogót a Ferrarival

Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
IMOLA, ITALY - APRIL 15: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari talks in a Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 15, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Laurent Charniaux - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elárulta, az idei évben szeretné elérni a konstruktőri harmadik helyet csapatával. A Ferrari pilótája ugyanakkor hozzátette, nem fektethetnek túlságosan nagy hangsúlyt a 2021-es szezonra.

A Ferrari biztatóan kezdte az évet, hiszen a Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc a 6., míg Carlos Sainz a 8. helyen ért célba, ráadásul az időmérőn is mindkét versenyző a legjobb tízben végzett. Az idénynyitón látottak alapján a középmezőny istállói közül a McLarennel és az Alpha Taurival lehetnek harcban, ellenben jelenleg úgy tűnik, hogy legalább egy lépéssel az Aston Martin és az Alpine előtt járnak.

A Ferrari biztatóan kezdett Bahreinben Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Ennek tudatában könnyen lehet, hogy a Ferrari simán túlszárnyalja a tavalyi kilátástalan idényét, ami persze a minimális elvárás volt erre a szezonra. Azzal Leclerc is tisztában van, hogy a két élcsapatot ebben az évben sem közelítik meg, ugyanakkor azt kivitelezhetőnek tartja, hogy a zárófutam után ott legyenek a konstruktőri dobogón.

– nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Velük nehéz lesz felvenni a versenyt, hiszen jelenleg túl messze vagyunk tőlük. Ugyanakkor másik négy-öt csapattal harcban vagyunk a konstruktőri harmadik helyért, szóval szoros lesz, de ha mindent tökéletesen csinálunk, akkor szerintem elérhető.”

Ami a csapat körül uralkodó hangulatot illeti, ég és föld a különbség az előző idényhez képest, amikor még a monacói pilóta néhány kiugró eredménye ellenére is tudták, hogy az autó legtöbbször a középmezőny második felére jó. Leclerc elismerte, nehéz volt elfogadni a valóságot, de a legmélyebb válságból már sikerült kilábalniuk.

– jelentette ki. – 2020 elején nehéz volt szembesülni a realitással, és felismerni, hogy 2019-hez képest visszaléptünk egyet. Ugyanakkor sikeresen letudtuk ezt a folyamatot, utána pedig azon kezdtünk el dolgozni, hogy az egész projektet újjáépítsük.”

Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Kimi for President transzparens, Emilia Romagna Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Mercedes-AMG GT R safety car, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Jézus Krisztus
Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Alpine motorhome, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Rolex logo, Imola logo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Tiffany Cromwell, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Imola logo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Ferrari logo, Imola Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, olasz zászló, magyar zászló, záróvonal, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Tiffany Cromwell, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Michael Italiano, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Davide Brivio, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Aston Martin kamionok, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Nyikita Mazepin, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, FX Demaison, Williams, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pirelli logo, Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pirelli logo, Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pirelli logo, Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, kerékvető
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj

Ennek pedig már idén is látszik az eredménye, még ha a Ferrari ezúttal sem harcolhat győzelmekért, illetve a világbajnoki címért. Erre legkorábban jövőre lesz lehetőségük, éppen ezért nem eshetnek abba a hibába, hogy túlságosan ragaszkodnak a konstruktőri dobogóhoz, és ezt Leclerc is tudja.

Mindenki tökéletesen tisztában van vele, hogy a 2022-re történő megfelelő felkészüléssel sokkal többet lehet nyerni, mivel azok az autók jóval tovább, 2022 után még évekig jelen lesznek.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!