Antik F1-es autók vették birtokba Monacót - Alesi összetörte Lauda Ferrariját

Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
MONACO, MONACO - APRIL 25: (EDITOR'S NOTE : EDITORIAL USE ONLY) Jean Alesi's car is seen after the crash with Marco Werner during the 12th edition of the Historic Monaco Grand Prix on April 25, 2021 in Monaco, Monaco. (Photo by Arnold Jerocki/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem mindennapi jeleneteket hozott a 12. Grand Prix de Monaco Historique, azaz a történelmi autók monacói versenye, amely során Jean Alesinak sikerült (hathatós segítséggel) összetörnie Niki Lauda 1974-es Ferrariját.

Miután tavaly a Monacói Nagydíjjal egyetemben törölni kellett az eseményt, az idén az F1-es futammal együtt a történelmi autók versenye is visszatért a Hercegségbe, a hétvégén rendezték ugyanis a 12. Grand Prix de Monaco Historique-t. A kétnapos rendezvény amellett, hogy számos gépcsodát vonultatott fel, Jean Alesi és Marco Werner könnyfakasztó csatájáról és a Ferrari korábbi F1-es pilótájának autótöréséről marad emlékezetes, amelynek során a vörösöknél 1991 és 1995 között versenyző francia Niki Lauda 1974-es Ferrariját csapta a falnak.

Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 18
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 24
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lola T370, Graham Hill, Embassy Racing
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg, René Arnoux
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, McLaren M26, Surtees TS19

Az eseményen hét kategóriában (1961 előtti F1-es autók, II. Világháború előtti Grand Prix-autók, 1961 és 1965 közötti F1-es autók, 1966 és 1972 közötti F1-es autók, 1952 és 1957 közötti sportautók, 1973 és 1976 közötti F1-es autók, 1977 és 1980 közötti F1-es autók) szerepeltek korábbi versenyautók, köztük olyan történelmi darabok, mint John Surtees 1964-es világbajnok Ferrarija, vagy az első világbajnok Williams 1980-ból. A teljes nevezési lista ITT tekinthető meg.

Noha természetesen versenyről van szó, a résztvevő autók sok esetben felbecsülhetetlen értéke és a kevés pótalkatrész miatt az ilyen viadalokra azért nem a határon való száguldás és a mindenáron nyerni akarás jellemző, főleg nem egy olyan, a hibázást ezen a szinten is kőkeményen büntető pályán, mint a monacói. És persze hozzátehetjük azt is, hogy sokszor a pilóták képességei sem teszik lehetővé ezt, hiszen többnyire nem profik ülnek a kormány mögött.

Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 18
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 24
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lola T370, Graham Hill, Embassy Racing
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg, René Arnoux
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, McLaren M26, Surtees TS19

Az idei kiírás az 1973 és 1976 között versenyzett F1-es autók mezőnyében azonban két korábbi kőkemény profit, az egyaránt az 50-es évei közepén járó Jean Alesit és a háromszoros Le Mans-i győztes Marco Wernert is a soraiban tudta, az 1974-es Ferrari 312B3-at (ez volt a 74-es szezon előtt Maranellóba igazoló, később háromszoros világbajnokká váló osztrák legenda első F1-es Ferrarija) kormányzó francia, és az 1976-os Lotus 77-et irányító német pedig nem mindennapit show-t tett le az asztalra.

A koronavírus miatt a szokottnál kisebb, 16 autót felvonultató mezőnyben utóbbi szerezte meg a pole-t előbbi előtt közel két másodperces előnnyel, Alesi azonban remek rajttal az élre állt, majd szinte a teljes, 18 körös versenytáv során maga mögött tartotta a szemre is sokkal gyorsabb Lotust. A tempókülönbség és Werner sorozatos támadásai, illetve Alesi rutinos védekezése a legnagyobb monacói csatákat idézték, a felek pedig látszólag fittyet hánytak arra, hogy nem élet-halál harcot vívnak.

Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 21
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 18
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lotus 24
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Lola T370, Graham Hill, Embassy Racing
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg, René Arnoux
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, II. Albert monacói herceg
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, Jean Alesi, Ferrari 312B3, Marco Werner, Lotus 77
Forma-1, Grand Prix de Monaco Historique, McLaren M26, Surtees TS19

A második helyen Alesi sarkában loholó Werner többször súrolta a védőkorlátot, miközben számos alkalommal kis híján felöklelte a Lotusnál két évvel régebbi Ferrarit, mígnem a 15. kör végén ez össze is jött neki: a célegyenesre gyorsítva megpöckölte Alesi autóját, amitől az a jobb oldali védősávnak csapódott és összetört. Mivel eközben az egyik Surtees szintén összetörte magát a Casino-tér és a Mirabeau-kanyar közötti szakaszon, piros zászlóval megszakították a körözést, és már nem is indították újra.

Utólag kiderült, hogy Alesi elváltotta magát, ezért a Ferrari a kigyorsítás során hirtelen megtorpant, a centikkel a vörös autó mögött haladó Lotus-pilóta pedig nem tudta elkerülni az ütközést. Miután Wernert megbüntették az incidensért, az egyetlen McLaren M26-ost kormányzó Michael Lyons örökölte a győzelmet, míg mögötte a March 761-gyel a végig őt szorongató Julien Andlauer végzett. Alesi a baleset ellenére harmadik lett.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!