Hamilton a 2006-os szezon végén kezdett el komolyan tesztelni a McLarennél, az első, silverstone-i alkalommal a csapat egyik versenyzője, Pedro de la Rosa is jelen volt. Korábban már elárulta, rögtön világos volt a számára, hogy Hamilton milyen tehetséges, és ezt az F1 Nation podcastban ismét felidézte.
„Már azóta különleges, hogy az első Forma-1-es tesztnapján beült a McLarenbe – emlékezett vissza. – Ezt rögtön lehetett látni, csak pár etap kellett neki Silverstone-ban, hogy felvegye a ritmust és versenyképes köröket fusson.”
Vannak tartományok, amikor a gumik nagyon kemények, például a téli teszteléseken, és nem javul a tapadásuk üzemi hőfokon sem. Ilyenkor verhetetlen.”
A napokban az F1 másik podcastjában, a Beyond the Gridben is szóba került Hamilton, bár a Mercedes mérnöki gárdájának alapemberei a brit pilóta helyett inkább Michael Schumachert magasztalták, a stratégiáért felelős James Vowles is kiemelte, hogy Hamilton sokkal gyorsabban elkapta a fonalat, mint egykori csapattársa, Nico Rosberg.
„Ha adunk Nicónak ezer kört, lassacskán eljut egy hihetetlenül magas teljesítményszintre. Ha adunk két kört Lewisnak, ő már akkor ott van – jelentette ki. – Nico viszont kiváló volt abban, hogy ha adunk neki időt az autóban és láthatja, hogy mit csinál a csapattársa, akkor elképesztő dolgokat el tud érni.”
Ráadásul a hétszeres világbajnok erőssége nem is egy körön jön ki, vélte De la Rosa: „Szerintem a versenytáv az, ahol kinyírja Valtteri [Bottast] vagy az összes többi csapattársát – mondta. – Mindenkit megver azzal, hogy imádja csúsztatni az autót, és akkor megy a legjobban, amikor kopni kezdenek a gumik. Ha visszaesik a tapadás, szeret nagy tempót bevinni a kanyarokba, nem függ annyira a hátsó abroncsok tapadásától. Az előnyt a kanyarbejáratnál nyeri.”