George Russell, a Williams versenyzőjének jóslata alapján a Mercedes és a grove-i istálló is jobb formában lehet a soron következő Emilia Romagna Nagydíjon, köszönhetően annak, hogy Imolában várhatóan más körülmények várnak majd a mezőnyre. A 23 esztendős brit pilóta úgy véli, hogy a szezonnyitó helyszíne az egyik legrosszabb volt a csapatának, míg a versenynaptárba tavaly visszatérő, majd a Kínai Nagydíj idei törlése miatt ottragadó olaszországi pálya az egyik legjobb lehet.
Russell gyakorlatilag végigküszködte a szezonnyitó bahreini versenyt, ami a szeles időjárás függvényében nem volt meglepő, a Williams ugyanis az idei autójával kockáztatott és azt az utat választotta, hogy az egyenletes teljesítmény helyett maximalizálja az autó leszorítóerejét, ami miatt szeles körülmények között nagyon nehezen kezelhető a kocsi. Amikor azonban kevésbé fúj a szél, jobb teljesítményre képes, mint akkor, ha minden körülményhez próbálták volna optimalizálni.
A jövőre akár már a Mercedesnél versenyző brit saját csapata bahreini szenvedését a címvédő istállóéhoz hasonlította, amely a W12-es modellel a tesztelés óta nem jutott dűlőre. Sajtóhírek szerint ezért a brackley-iek már Imolába elvisznek egy új padlólemezt, amellyel többek között az autó hátuljának instabilitását is csökkenthetik. „Azzal kell boldogulnunk, amink van, mint sok más csapatnak. Az idő majd eldönti, de szerintem lehetséges, hogy a Mercedes is ugyanebben a cipőben jár” – nyilatkozta Russell.
Valószínűleg jobban küszködtek a bahreini hétvégén, mint amennyire a közeljövőben más versenyeken fognak.
A Red Bull és például az Alfa Romeo versenyképesebb volt a többiekhez képest, mint amilyen a soron következő futamokon lesz."
Ezt a megállapítást Russell nem másra, mint a szélre alapozza, a bahreini hétvégén ugyanis akár 60-70 km/h-s széllökések is előfordultak, amelyek nagyobbnak mutatták a valós különbséget az erre érzékenyebb és kevésbé érzékeny autók között. „Imola nagyon más lesz mint Bahrein, mondhatni a két véglet – magyarázta a brit. – Bahreinben sok a lassú és a szél útjának szempontjából védtelen kanyar, illetve az idő is általában igen szeles. Imolában ezzel szemben gyors kanyarok vannak, amelyek kevésbé élesek. Többségében 90 fokos kanyarok vannak 180 fokosak helyett.
A fák és az épületek miatt a pálya pedig nagyon zárt, úgyhogy tényleg a másik véglet lesz. Nem feltétlenül mondanám, hogy az van a lista tetején, de mondhatjuk úgy, hogy a Williams szempontjából ez a jobb pályák közé tartozik."
Hogy Russell jóslata beválik-e, és a Mercedes valóban közelebb kerül-e a Red Bullhoz, vagy akár gyorsabb is lesz az első futamon az időmérőn 4 tizedes előnyben levő energiaitalosoknál, majd csak a jövő hétvégén, a szezon második versenyhétvégéjén derül ki.