A Forma-1-ben kilenc és fél szezont eltöltő, tavalyi bahreini horrorbukása után az IndyCarra váltó Romain Grosjean a világbajnok Mercedes-istálló színeiben búcsúzhat a királykategóriától, miután Toto Wolff tartotta a szavát, és tesztlehetőséget adott a francia pilótának. Grosjean a 2019-es W10-est fogja vezetni a Francia Nagydíj helyszínén, az üléspróbán és egy szimulátoros napon pedig már túl is van. Ehhez természetesen el kellett látogatnia a csapat angliai központjába, ahol szinte azonnal megértette, mitől is ilyen sikeres a Mercedes.
Zsinórban hét egyéni és hét konstruktőri világbajnoki címet nem adnak ingyen, így természetesen a Mercedes is keményen megdolgozott ezekért az utóbbi években. Sikerük számos összetevőből áll össze, amelyek kívülről nézve nem feltétlenül annyira egyértelműek. Grosjean az elmúlt években a Haas pilótájaként testközelből láthatta, ahogy mindent megnyernek, most pedig egy kis ízelítőt is kapott a csapat mindennapjaiból.
Elmentem a gyárba és lenyűgözött. A létesítmények és az is, ahogyan az emberek dolgoznak. Öt Brackley-ben eltöltött perc után könnyű volt megértenem, hogy miért ők a valaha volt legsikeresebb sportcsapat a történelemben
– nyilatkozta a Beyond the Grid podcastban. – Találjanak egy másik csapatot, legyen szó bármely sportágról, amelyik annyit nyert mint a Mercedes. Ez szinte lehetetlen."
„Odamenni, látni és megérteni a működésüket, nagyon tiszta képet ad. Az idén a bahreini teszten mindenki azzal jött, hogy a Red Bull gyorsabb, aztán tessék, három futam után kettő egy a Mercedesnek (az interjú még a Spanyol Nagydíj előtt készült - a szerk.). Ebben rejlik ennek a csapatnak az ereje. Talán nem az övék a leggyorsabb autó, de mindig meg fogják találni a megoldást, ezt pedig érezni, amikor az ember a gyárukban van."
Grosjeantól az interjút készítő Tom Clarkson megkérdezte, hogy mi volt az, ami a leginkább feltűnt neki, mint különbség más csapatokhoz képest.
Azt mondanám, hogy a leginkább a kultúra. Ezt pedig követi az, hogy minden részletre a végletekig odafigyelnek.
Mindenki azon dolgozik, hogy megoldást találjon az autó gyorsabbá tételére. Nyilvánvalóan a létesítmények is elképesztőek, de gyanítom más csapatoknak is a rendelkezésére állnak ilyen létesítmények. Arról van szó, hogy miként használják, miként optimalizálják ezeket."