Max Verstappen és a teljes Red Bull-istálló kiakadt a Portugál Nagydíj után amiatt, hogy a holland pilótától elvették az utolsó pillanatban megfutott leggyorsabb kört a 14-es kanyar kiszélesítése miatt. Maga az érintett azonban még csak nem is tudott arról, hogy figyelnie kellene a célegyenesre vezető fordulóban, míg Christian Horner és Helmut Marko a szabályok tisztázását követeli.
Kissé meglepő volt a leintés után, amint az interjúkat készítő Paul di Resta szembesítette Verstappent azzal, hogy elvették a leggyorsabb körét, a Red Bull versenyzője pedig értetlenkedni kezdett. „Ez egy kicsit furcsa, mivel a 14-es kanyarban nem ellenőrizték a pályaelhagyást, de mindegy" – válaszolta.
Verstappen azonban nem jól tudta, Michael Masi versenyigazgató frissített jegyzetében ugyanis már szombat reggel óta szerepelt a 14-es kanyar, mint olyan, amelyet nem lehet szélesen venni,
azaz az autók nem csúszhatnak négy kerékkel a kerékvető mögé.
A holland versenyzőnek ráadásul nem először okozott fejtörést a pálya határainak betartása, az időmérőn gyakorlatilag a pole pozíciót veszítette el miatta, ami Helmut Marko Red Bull-tanácsadó szerint egyúttal a győzelmébe is került.
Idegesítő, [hogy elvették a körét]. A győzelmet, a leggyorsabb kört és a pole pozíciót is elveszítettük
– jelentette ki az osztrák a német Sky-nak, majd kifejtette, hogy valamit tenni kell, mert a verseny elején Lando Norrist például nem büntették meg, amikor a pályán kívül előzte meg Sergio Pérezt. – Valamit változtatni kell. Vagy alkotni kell egy határt a kerékvetőkkel, vagy kavicságyat kell telepíteni, hogy ha az ember szélesre fut, automatikusan büntetve legyen. Amikor Norris megelőzte Pérezt, négy kerékkel lement a pályáról, de nem volt következménye. Ez nem következetes, és ez nem nevezhető versenyzésnek, amikor így bűvészkednek a szabályokkal."
Marko győzelem elvesztésére vonatkozó állítását ugyanakkor érdemes fenntartásokkal kezelni, Verstappen a futam után ugyanis azt mondta, a Mercedesek versenytempóját látva az első helyről sem nyert volna.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem volt elragadtatva a leggyorsabb kör elvesztésétől, valamint a felügyelők ténykedésétől. „A pálya határai mindig vita tárgyát képezik, nem igaz? És persze az alkalmazásuk következetessége is. A pályán kívül előzték meg [Pérezt]. Kaptunk egy dokumentumot az FIA-tól, ami egyik napról a másikra változik, a szabályozás pedig frusztráló. Sergio is hihetetlenül frusztrált volt emiatt" – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Verstappen futam utáni nyilatkozata ugyanakkor joggal veti fel a kérdést, hogy a holland pilóta miért nem tudott arról, hogy szombatra újabb kanyarok(ok) kerültek be a pályaelhagyás szempontjából monitorozott fordulók közé.
Ráadásul ez már a második eset, hogy a szabály nem ismerete miatt kerül bajba, miután Bahreinben azzal nem volt tisztában, hogy a négyes kanyarban nem szélesíthet, így amikor megelőzte Lewis Hamiltont az első helyért, szabálytalanul vezetett, ami a győzelmébe került.
„Minden versenyzőnek megadtam a mozgásteret, hogy használja a tizennégyes kanyar piros-fehér kerékvetőjét.
Megmondtam nekik, hogy ha tartós előnyt szereznek azzal, hogy a kerékvető mögé mennek, azaz megelőznek egy autót vagy gyorsabbak lesznek az adott miniszektorban, akkor azt vizsgálni fogjuk
– nyilatkozta Michael Masi versenyigazgató. – A leintés után megnézve teljesen világos volt, hogy Max elhagyta a pályát, gyorsabb volt az adott miniszektorban, mint bárki más, majd megfutotta a pontot jelentő leggyorsabb kört."