Noha Imola után Portimaóban is megszerezték a pole pozíciót, azaz zsinórban másodszor győzték le a Red Bullt, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke továbbra is úgy érzi, hogy nem ők a leggyorsabbak egyetlen mért körön, mivel akárcsak Olaszországban, Max Verstappen Portugáliában is megszerezhette volna az első rajtkockát, ha nem hibázik. Az osztrák üzletember arról is beszélt, hogy jó döntés volt-e a közepes gumikkal próbálkozniuk az időmérő végén.
Valtteri Bottas 1:18.348-cal szerezte meg a pole pozíciót a futamra, miközben Verstappen első, 1:18.209-es Q3-as mért körét a négyes kanyar kiszélesítése miatt törölték. A holland pilóta nem szándékosan vagy figyelmetlenségből szélesített, hanem volt egy nagy megcsúszása, aminek következtében "kiesett" a kerékvető mögé.
Wolff úgy érzi, ha ez nincs, a holland lett volna a pole-ban.
„Nem vagyok benne biztos, hogy már a miénk a leggyorsabb autó, de nagy lépést tettünk előre – nyilatkozta az időmérő után. – Max futott egy 18,2-es kört, amit elvettek a pálya kiszélesítése miatt. Ezzel úgy fél tizedet nyerhetett, többet nem. Másfelől pedig Valtteri nagyon jó első kört futott a Q3-ban, úgyhogy azt mondanám, hogy az időmérőn nagyon felzárkóztunk, és most már talán egy szinten vagyunk [a Red Bull-lal]. Ami pedig a futamot illeti, úgy gondoljuk, hogy jó autónk van."
Ha hozzáadunk fél tizedet Verstappen köréhez, akkor is közel egy tizeddel előzte volna meg Bottast,
de ahogy Wolff is mondta, mindenképpen nagyon szoros lett volna az első helyért folyó csata.
Persze az így is az volt, csak nem a Red Bull és a Mercedes, hanem Bottas és Lewis Hamilton között, akiket mindössze 7 ezredmásodperc választott el, miközben Verstappen második próbálkozásra már 4 tizeddel elmaradt Bottastól. Ez annak köszönhető, hogy az időmérő végére lassult a pálya, a legtöbben nem is tudtak javítani, köztük a két Mercedes sem, amelyek közepes gumival jöttek ki, miután a Q3 elején még lágyakon mentek.
A döntés végül nem hozta meg a várt eredményt, Wolff azonban megvédte, mondván a Q2-ben gyorsabbak voltak a sárga oldalfalú Pirelliken, mint a Q3 elején a lágyakon. „17,7-es kör volt a cél a közepeseken, de előtte úgy döntöttünk, megnézzük, mit tud a lágy gumi a Q3-ban, az első mért körök után pedig eldöntjük, hogy a másodikat közepesen vagy lágyon tesszük-e meg.
Azért döntöttünk a közepes mellett, mert a lágy gumis idők lassúak voltak. Hogy visszatekintve ez volt-e a helyes döntés? Fogalmam sincs. Ez ilyen volt, senki nem tudott igazán gyorsulni a második körében.
Max 18,2-vel kezdett, utána pedig 18,7-et ment" – mondta a csapatfőnök, akinek szavai alapján elképzelhető, hogy Hamilton és Bottas lágy gumin még lassabb kört futott volna második kísérletre.