A múlt heti, franciaországi nehézségekre keresi a választ a Ferrari csapata a Red Bull Ringen. Leginkább az első gumik kopása okozott fejtörést a maranellói istálló számára, olyannyira, hogy Carlos Sainz szerint a két osztrák hétvégét is arra használják, hogy közelebb kerüljenek a megoldáshoz.
Ennek következtében „kalandosnak” és „feszültnek” nevezte az első edzésnapot, amely során a két autó összesen 147 kört tett meg a pályán, a mezőnyben a legtöbbet. Egyszerre végeztek gumiteszteket és próbáltak felkészülni a hétvégi versenyre, ennek az lett az eredménye, hogy
a spanyol pilóta mindkét tréningen csak a 11. helyezett lett.
„Egy kicsit eltekintettünk attól, hogy minden teljesítményt kihozzunk az autóból és többet foglalkoztunk azzal, hogy kiismerjük a működését, de remélhetőleg az időmérőre már minden összeáll annyira, amennyire szeretnénk, és válaszokat is kapunk” – fogalmazott Sainz az F1 riporterének.
A Ferrari közleményében hozzátette, hogy délelőtt különböző beállításokat próbálgattak, hogy a gumik tekintetében megtalálják a legjobb irányt, az eltérő keverékek működését vizsgálták, mielőtt szombaton elkezdenek az időmérőre készülni. „Nem lesz könnyű. A versenytempónk nem volt rossz, de óvatosak vagyunk és tovább fogjuk elemezni a ma begyűjtött információt, valamint az adatokat.”
Charles Leclerc még Sainznál is lassabb volt a pénteki második szabadedzésen (az elsőn is csak a 10. helyre ért oda), de úgy érezte, sokat tanultak a Ferrarinál az autóról, viszont meglepőnek tartotta a köridők alakulását, az ellenfelekhez viszonyítva.
„A hosszú etapos tempónk elég versenyképesnek tűnik a legközelebbi ellenfeleinkhez képest. Az időmérős körökön kissé szenvedtünk, általában nem ez a helyzet, úgyhogy este és holnap erre kell összpontosítanunk. Nehéz megmondani, hogy rájöttünk-e, miként működtessük a gumikat a lehető legjobban, de úgy tűnik, jobbak leszünk, mint az előző versenyen. Kérdéses az időjárás is, mert hűvösebb lehet és ez még bonyolultabbá teheti a helyzetet.”