Két koccanás is történt az Osztrák Nagydíj során a 4-es kanyarban: rögtön a verseny elején Lando Norris és Sergio Pérez akadt össze, a Red Bull pilótája a külső ívről próbált meg előzni és a kavicságyba sodródott, majd később Charles Leclerc támadta őt, de ekkor a Ferrari volt rosszkor, rossz helyen.
A sportfelügyelők mindkét esetben 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a belső íven haladó autót, vagyis először Norrist, majd Pérezt, a McLaren-pilóta esetében a hivatalos indoklás szerint azért, mert nem hagyott elég helyet az ellenfelének, és kiszorította őt a pályáról. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem értett egyet a döntéssel.
Nekem nem volt nagy kifogásom Lando manőverével szemben
– mondta Horner a Sky Sports műsorában. – Keményen versenyeztek egymással, kerék a kerék ellen. A büntetés után [a sportfelügyelőknek] nem volt más választása, ugyanezt kellett tenniük, Charles [és Pérez] esetében. Egy kissé elkeserítő, az én szememben ez kemény versenyzés volt.”
A büntetések mindkét versenyző számára pozícióvesztést okoztak, Norris a bokszban vesztegelt, ezért Valtteri Bottas meg tudta őt előzni a kerékcsere során, Pérezt pedig a leintés után sorolták vissza a 6. helyre, mert kétszer is kiszorította Leclerc-t. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke is bírálta az eljárást, ami Norris 2. helyébe került.
Én sem értek egyet a büntetéssel
– szögezte le. – A verseny elején történt, és Michael Masi szavait idézve, a versenyzők már gokartban megtanulják, hogy ha megpróbálnak [kívülről] előzni, akkor a kavicságyban kötnek ki. Az autók egymás mellett haladtak, nem hiszem, hogy ezt büntetni kellene” – jelentette ki.
Pérez autója a kavicságy megjárása után már nem volt tökéletes, ez is szerepet játszott abban, hogy beragadt a középmezőnybe, és nem tudott megszabadulni Daniel Ricciardótól, valamint a két Ferraritól. Leclerc káromkodva szidta Pérezt a csapatrádión, de a mexikói pilóta szerint a verseny után megbeszélték a történteket, és elismerte, sajnálja, hogy vitás helyzet alakult ki kettejük között.
A Charles ellen történt eseteket nagyon sajnálom, mert nem így szeretek küzdeni. Nem olyan pilóta vagyok, aki így versenyez
– mondta. – Turbulens levegőben haladtunk, nagyon forró gumikkal és fékekkel, próbáltunk a lehető legkésőbb fékezni. Nem néztem még vissza a baleseteket, de nagyon sajnálom, ha ártottam a versenyének, mert Charles keményen, de mindig a határon küzd.”
Norris „hülyeségnek” tartotta, hogy Pérez kívülről próbálkozott, ettől függetlenül a sportfelügyelők az időbüntetés mellé 2 büntetőpontot is beírtak a licencébe, így már csak kettőre van attól, hogy eltiltsák egy futamtól, így a következő versenyeken óvatosabban kell versenyeznie.
A brit és a mexikói pilóta elmarasztalása mellett különböző kisebb-nagyobb kihágásokért további büntetéseket osztottak a sportfelügyelők, és a verseny után összesen 10 pilótát idéztek be vizsgálatok miatt. Ez a dobogós helyezetteket nem érintette, és végül Kimi Räikkönenen kívül senkit sem marasztaltak el, a finn pilóta a Sebastian Vettellel való ütközése miatt utólag áthajtásos büntetést kapott.