A Ferrarinál előre jelezték, hogy a lassabb pályák közé tartozó Hungaroringen valószínűleg nem villognak majd annyira, mint szezon hasonló arculatú korábbi helyszínein, ennek ellenére talán ők is jobb eredményt vártak az időmérőn Charles Leclerc 7. és Carlos Sainz 15. helyénél.
Utóbbi nem tükrözi teljesen a valós tempót, mert a spanyol napja egy balesettel ért véget a Q2-ben: még nem volt ideje a felvonásban, amikor az első gyorskökére készülve megcsúszott a célegyenesre fordulva és a palánkba csúszott.
Össze voltam zavarodva. Nem tudtam, mit csináltam rosszul vagy másképp, mint korábban.
– mondta Sainz. – Lassabban közelítettem meg az utolsó kanyart, mint a Q1-ben az utolsó körömben, mégis kicsúsztam."
„Kár érte. A Q1-es köröm erősen sikerült, a Ferrari versenyzőjeként az egyik legerősebben."
Később hozzátette, "nyugodtabb" azóta, hogy több részlet kiderült az eseményekről. „Beszéltem a mérnökökkel. Előtte 10 km/h-s hátszelet mértek, de egy 35 km/h-s lökés kibillentette a kocsi hátulját. Nem szoktam ilyen hibát véteni, fájó. Elnézést kértem a csapatból, és nem fogom kifogásként használni a szelet."
Leclerc érezhetően kicsit csalódott volt a 7. helytől, ami megnehezíti a Ferrari helyzetét abban, hogy Magyarországon megelőzze a McLarent a konstruktőri tabellán. „Kicsit többre számítottam ma – ismerte el. – Nagyon szoros volt a küzdelem az 5-7. helyen."
A Q2 után a szélirány megváltozott, úgy néz ki, ez többet ártott nekünk, mint másoknak. Rá kell jönnünk, miért történt így.
„A versenytempónkat erősnek tartom, magabiztosan várom a holnapi napot." A Sky riporterének kérdésére azt felelte, szerinte az még a McLarenénél erősebb, „de ha nem előzünk a rajtnál, nagyon nehéz lesz megmutatni. Nagyon fontos lesz az indulás, de nem fogok sokat kockáztatni."
Ami az említett szoros csatát illeti, 13 ezred fedte le az 5. Pierre Gaslyt, a 6. Lando Norrist és Leclerc-t, vagyis tényleg minimális különbségek döntöttek.
Leclerc hozzáttette, a magas pályahőmérséklet helyett a feltámadó széllel gyűlt meg a bajuk. Ettől küszködni kezdett az autó hátuljával és a Q3-ban nem tudta kihozni belőle a maximumot.