Nem alakult jól a Red Bull számára a Magyar Nagydíj időmérője, hiszen Max Verstappen csupán a 3. helyet szerezte meg a két Mercedes mögött. Az energiaitalosok számára valamelyest vigaszt jelenthet, hogy Sergio Pérez a 4. pozícióban végzett, ami idén nem sűrűn fordult elő.
Verstappen az első Q3-as köre után több mint fél másodperccel maradt el Lewis Hamiltontól, és bár a Mercedesekkel ellentétben másodszorra tudott javítani, ez még Valtteri Bottas megelőzéséhez is kevés volt. Christian Horner úgy véli, a holland versenyző első köre nem volt ideális.
A Q2-es ideje eléggé lenyűgözőnek tűnt, aztán a Q3-ban talán volt egy kis turbulencia Charles Leclerc mögött, aki 3,5 másodpercen belül volt előtte
– nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Ennyit tudtunk a mai napból kihozni, a második sorban vagyunk, más stratégia a Mercedeshez képest, ami izgalmassá fogja tenni a holnapi versenyt.”
A brit szakember ezzel arra célzott, hogy míg ők a lágy gumikon fognak rajtolni, addig a Mercedesek a közepeseken kezdenek. Verstappen a leintés utáni interjúk során azt mondta, hogy erre azért volt szükség, mert a sárga oldalfalú abroncsokon a határon táncoltak volna a továbbjutás szempontjából. Horner ehhez képest kicsit másképpen fogalmazott.
„Nem tudtuk ugyanazt az időt autózni a közepesen, mint Lewis, és ezért más utat választottunk a taktikával – magyarázta. – A rajthoz a lágy gumit preferáljuk, de majd meglátjuk.
Holnap támadni fogunk, mindenki tudja, mennyire nehéz előzni itt, a stratégia ezért fontos lesz.”
Hamiltont az interjúk alatt kifütyülték, sokak szerint azért, mert az utolsó gyorsköre előtt szándékosan lelassított, hogy megnehezítse a Red Bullok dolgát. Az elsőszámú célpontja persze a közvetlenül mögötte autózó Verstappen volt, de végül Pérez lett az áldozata, aki nem ért fel második mért körére. Horner azonban semmi elítélendőt nem lát ebben.
„Egy kis trükközés volt ez, Lewisnak volt zsebben egy nagyon jó köre, ezért csak visszafogta egy kicsit a dolgokat, mivel nyilvánvalón nem akarta, hogy a mi autóinknak tiszta köre legyen. De joga van ezt tenni, övé volt a pályaelőny, úgyhogy nem nagy dolog ez, már minden a holnapról szól.”
A 47 éves szakember hozzátette, ha ők lettek volna Hamilton helyében, jobban figyeltek volna a gumik felmelegítésére, hiszen az utolsó köre jócskán elmaradt a pole pozíciós idejétől, „őt azonban nyilván jobban érdekelte, hogy mi zajlik mögötte, de ez a játék része.”
Ami Verstappent illeti, a világbajnokság éllovasa elárulta, az abroncsok valóban nem voltak az ideális hőmérsékleti tartományban, de elismerte, hogy nem ezen múlott a pole pozíció.
A gumik nyilván kicsit hidegek voltak [a kelleténél], de négy tizedet akkor sem tudtam volna hozni, ha valamivel melegebbek.”
A két héttel ezelőtti silverstone-i hétvégén már látszott, hogy a Mercedes a fejlesztéseinek köszönhetően minimum utolérte a Red Bullt, most pedig úgy tűnik, hogy le a címvédő le is hagyta az energiaitalosokat. Horner azonban nem aggódik, mivel úgy véli, mind a Brit, mind a Magyar nagydíj helyszíne ellenfeleiknek kedvez.
„Szerintem ez a két pálya Mercedes-pálya – mondta. – Ha megnézzük, hogyan teljesítettek az előző idényben, Silverstone-ban egy másodperccel voltunk lemaradva tavaly az időmérőn, itt pedig még jobban, úgyhogy bátorító, hogy most ilyen közel vagyunk, innen pedig csak biztosra megyünk, hogy harcba szálljunk velük a versenyen. Hosszú lesz a bajnokság második fele.”
Ezzel együtt a rajtnál mindenképpen a Red Bullok lesznek előnyben, hiszen a lágy abroncsok sokkal jobban tapadnak, mint a közepesek. A bikások csapatfőnöke szerint izgalmasnak ígérkezik a Magyar Nagydíj első pár másodperce.
Holnap szerintem az egyes és kettes kanyarban levő ülőhelyek lesznek a legjobbak, érdemes lesz nézni
– jelentette ki. – Biztos vagyok benne, hogy izgalmas lesz a rajt, más stratégia, más tapadási szintek. Jól kell rajtolnunk.”
Ha már a rajt, az első három helyezett részvételével zajló sajtótájékoztatón érdekes „párbeszédet” hallhattak a jelenlévők. Az azt vezető Tom Clarkson ugyanis azt kezdte el fejtegetni, hogy mi történik, ha a rajt után Verstappen és Hamilton egymás mellé kerül, mire a holland versenyző kifakadt, és belevágott a szavába.
„Nem akarjuk ezt végre abbahagyni?! Annyi kib****tt kérdés volt már ezzel kapcsolatban, hogy nevetséges! Egész csütörtökön ezekre az ostoba sz***ágokra válaszolgattunk, szóval befejezhetnénk már? Versenyzők vagyunk, versenyezni fogunk, természetesen keményen, de tisztán, és továbbra is hajtani fogjuk egymást.”
Ami Pérezt illeti, bár nem volt lehetősége, hogy a Q3-ban másodszor is próbálkozzon, ugyanakkor valószínűleg sokat nem vesztett vele, mivel a 4. helyen végzett, az első hármast pedig valószínűleg nem tudta volna megelőzni. Ennek ellenére a mexikói pilóta érthető módon sajnálja a történteket.
„Úgy éreztük, hogy nagyon sok időnk van még elkezdeni a kört, de sajnos nem ez volt a helyzet – kezdte. – Tulajdonképpen elveszítettem az utolsó próbálkozásomat. Sok idő maradt még az autóban, mivel változtattunk rajta. Ez egy olyan hely, ahol ha egy kanyart jobban talál el az ember, már azzal is sok időt nyerhet. Nagyon kár érte, bár így sem rossz a rajthelyünk holnapra.
Tudtuk, hogy a Mercedes nagyon erős lesz, remélhetőleg holnap nagy nyomás alá tudjuk helyezni őket.”
Azt ugyanakkor a 31 éves versenyző is hozzátette, hogy a Mercedeseket valószínűleg akkor sem tudta volna megelőzni, ha el tudja kezdeni gyorskörét. Mondandóját azzal zárta, hogy eltérő stratégián lesznek, és egy jó rajtban bíznak.