Mercedes' British driver Lewis Hamilton celebrates after winning the pole position after the qualifying session at the Hungaroring race track in Mogyorod near Budapest on July 31, 2021, ahead of the Formula One Hungarian Grand Prix. (Photo by DAVID W CERNY / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Hamiltont többen megvádolták, hogy az időmérőn az utolsó körre készülve szándékosan ment a lehetségesnél lassabban, hogy kiszúrjon a mögötte érkező Red Bullokkal. A sajtótájékoztatón reagált a megjegyzésekre.
Lewis Hamilton magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót a Magyar Nagydíjra, több mint 4 tizedmásodperccel verte Max Verstappent. Ekkora különbség idén csak egyszer, Monacóban volt közöttük, ráadásul a másik Mercedesszel Valtteri Bottas is befurakodott a bajnokság éllovasa elé, aki lehet, hogy már nem az 1. helyről vonul majd a nyári szünetre.
A Hungaroring a jelek szerint jobban ízlik a Mercedesnek, mint a Red Bullnak, Verstappennel ellentétben például Hamilton és Bottas a közepes gumin jutott tovább a Q2-ből a Q3-ba és ezekkel futhatják az első etapot, így taktikailag előnyösebb helyzetben lehetnek vasárnap, mint a várhatóan gyorsabban kopó abroncson induló Verstappen. Igaz, a rajtnál a holland tapadása lesz kicsit jobb, Hamilton szerint 5 métert lehet nyerni azokkal.
A központi témát mégis egy lassú, rendszerint ártalmatlan kör adja a rivalizálásban: az, amelyikkel Hamilton kijött a bokszból az utolsó kísérletére. Ezen szokás szerint nem ment teljes erőbedobással, hiszen óvni kell a gumikat, de többen azzal vádolják, szándékosan lassabban vezetett, mint tehette volna, hogy kiszúrjon a mögötte érkező Red Bullokkal.
Sergio Pérez nem is ért fel időben a rajtvonalhoz, hogy megkezdje a mért körét, és Verstappen is időt veszthetett azzal, hogy nem a saját ütemében készült fel és a turbulens levegő szintén árthatott neki.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a "kis trükközésről" úgy vélte, "nem volt nagy dolog". Amikor Hamiltont szembesítették a mások által is hangoztatott teóriával, a bajnoki címvédő.
„Ez annyira ostobaság – nyilatkozta. – Mindenki lassan ment, nem vették észre? Nem értem. Azt gondolják, mehettem volna gyorsabban, hogy megközelítsem Valtterit? Mindenki lassan vezet a kivezető körön. Nem különbözött bármelyik korábbi kivezető körtől. Mindig próbáljuk megfelelően előkészíteni a gumikat, alacsonyan tartva a hőmérsékletüket."
Galéria: A Magyar Nagydíj szombati napja - Galéria
1/45
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 31: Sergio Pérez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 31, 2021 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
„Az utolsók közt hagytuk el a bokszutcát. Tudtuk, hogy az előttünk, a Valtteri előtt lévők össze fognak torlódni a kör végére, ezért minél nagyobb helyet akartam hagyni magam előtt, és még így is kicsit lassítanom és várnom kellett, mire mindenki nekilódult. Biztosítani akartam az optimális helyet magam előtt."
Nem űztem taktikai játszmát, nincs szükségem rá.
„Tudom, mit csinálok a volán mögött, és elég gyors vagyok, nincs szükségünk taktikázásra. Akik ezeket a megjegyzéseket tették, nincsenek tisztában a munkánkkal, valószínűleg ezért sincsenek itt" – szúrt oda vélhetően az F1-ből tavaly kiszoruló Romain Grosjeannak, aki Twitteren szintén említést tett az esetről. Jóllehet, a francia nem fogalmazott meg egyértelmű vádat, csupán annyit írt, „ha szándékosan [vezetett lassan Hamilton a kivezető körön], az nem szép."
Hamilton az említett kivezető körön gyorsabban ment a második és a harmadik szektorban, mint az előző, pole pozíciót érő próbálkozása előtt, az első szektort viszont kb. 5 mp-cel komótosabban teljesítette ahhoz képest. Amikor Verstappen megkezdte a sprintet, néhány másodperc maradt már csak az órán.
Galéria: A Magyar Nagydíj szombati napja - Galéria
1/45
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 31: Sergio Pérez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 31, 2021 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Azt is elmondta Hamilton, hogy nem járt jól, mint kiderült a végeredményből, hiszen nem javított a köridején. „Valószínűleg túlságosan lecsökkent az első gumik hőmérséklete a kivezező kör végére – közölte. – Nem indult jól a gyorskör, és később sem lett jobb a helyzet."
Egyébként pont Hamiltonhoz és a Hungaroringhez köthető az egyik leghíresebb eset, amikor valaki elkésett egy fontos körről: 2007-ben történt meg vele ez, miután csapattársa, Fernando Alonso kibabrált vele a kerékcserénél és szándékosan sokáig várakozott a garázsnál.
Bottas "viszonylag boldog"
Bottas azt mondta, kicsit kiejtette a ritmusból a váltogatás a gumitípusokkal, ezért nem tudta a legjobbját nyújtani a lágyakon a Q3-ban. „Silverstone-ban fejlődést tapasztaltunk és nagyszerű látni, hogy ez folytatódott Budapesten – nyilatkozta. – Kicsit csalódott voltam az első Q3-as menet után. Lewis káprázatos kört futott, míg én nem voltam annyira magabiztos az autóban, mint korábban. Kicsit kiestem a ritmusból a Q2-ben a közepes gumin, nem volt könnyű újra ráhangolódni a lágyakra a Q3-ban és teljes erővel támadni. Azért tűrhető lett a kör és 2. lettem, viszonylag boldog vagyok."