A Red Bullnak sikerült megszakítania a Mercedes 2013 óta tartó pole pozíciós sorozatát a Brit Nagydíjon azzal, hogy a Forma-1 történetének első sprintfutamán megszerezték az első rajtkockát a vasárnapi futamra. Max Verstappen mindezt egy kicsit furcsának érezte, de természetesen azért panaszra nem volt oka, a csapatnak ugyanakkor nem lehet teljes az örömre, mivel Sergio Pérez csak a mezőny végéről rajtolhat.
„Élveztem, hogy versenybeállításokkal kevés üzemanyaggal vezethetek, mert az autó így sokkal jobban életre kel és sokkal jobb vezetni, de
egy kicsit furcsa volt azt hallani a végén, hogy enyém a pole pozíció, mivel versenyeztünk, és aztán pole járt érte. De talán hozzá kell szoknunk ehhez, nem tudom, de talán ez volt a furcsa a sprintfutammal kapcsolatba
– értékelt Verstappen a Sky Sportsnak, majd hozzátette, szerinte továbbra is a hagyományos időmérővel kellene eldönteni a nagydíj rajtsorrendjét. – Továbbra is úgy gondolom, hogy a pole pozíciót egy gyorskörrel kellene kiérdemelni, számomra az egy rendes pole pozíció."
Verstappen ezúttal nem szenvedett alulkormányzottságtól, ahogyan a pénteki időmérőn, aminek szerinte több oka is volt. „Az időmérőkön természetszerűleg gyorsabbak vagyunk a kanyarokban, mint amilyenek most voltunk, úgyhogy ez segített egy kicsit, és a hőmérséklet is eltérő volt, ami szintén segített.
Legalább vissza tudtam hozni az időt a kanyarokban, mert ezen a hétvégén szupergyorsak az egyenesekben, mivel egy kicsit kisebb leszorítóerővel mennek, mint mi
– utalt a Mercedesre. – Talán egy kicsit mellélőttünk ezzel, mert a pálya 88%-án padlógázzal megyünk, de most már ezzel kell megbirkóznunk és biztosra kell mennünk, hogy holnap is gyorsak legyünk a kanyarokban."
Christian Horner csapatfőnök kiemelte, hogy 2011 óta ez a Red Bull első pole pozíciója Silverstone-ban, valamint a 2013-as futam óta az első, amelyen nem Mercedes indul majd az élről. Ezután rátért arra, hogy a Mercedes egyenesbeli tempója miatt nagyon fontos volt, hogy Verstappen kibírja az első kört az élen. „Max elképesztően jól menedzselte a versenyt, a rajt pedig kulcsfontosságú volt a számunkra. Nagszerűen rugaszkodott el.
Tudtuk, hogy a Mercedes különösen erős az első szektorban, és elképesztően fontos lesz elöl maradni az első egyenesben.
Nagyon kevés választja el az autókat a gumikopás terén, talán mi egy kicsit jobbak voltunk ebben Lewisnál. Mi a kanyarokban vagyunk gyorsabbak, ők az egyenesekben, úgyhogy egyszerűen máshogy érjük el a köridőt, de félelmetesek az egyenesben, ezt látni lehet a hátsó szárnyuk dőlésszögén is."
Horner Toto Wolffhoz hasonlóan arra számít, hogy a vasárnapi futamon nem lesz gond a gumik szemcsésesésével. „Most sokkal kevesebb üzemanyaggal mentünk, ami nagyobb stresszt rótt a gumikra. Holnap nehéz autóval kezdünk, a gumikat ezáltal nem fogjuk annyira megdolgoztatni a kanyarokban a verseny elején. Érdekes lesz, hiszen holnap még melegebb lesz, meglátjuk, hogy ennek milyen hatása lesz a dolgokra. De fantasztikus a pole-ból rajtolni."
Borzasztóan alakult az első F1-es sprintfutam Sergio Pérez számára, aki nem elég, hogy az ötödik helyet sem tudta megtartani a rajtnál, a hetedik helyről a gyors Chapel-kanyar kijáratán kipördült és visszaesett az utolsó előtti helyre, hogy végül az utolsó körben feladja a versenyt. A mexikói pilóta közvetlenül Fernando Alonso és Lando Norris mögött haladva veszítette el az uralmat a Red Bullja felett, utólag pedig az Alpine és a McLaren által keltett légörvénnyel indokolta a megforgását.
„Elég korán utassá váltam az autóban abban a kanyarban. Eléggé nagy gázt adtam a kijáraton, és szerintem kifogott rajtam a turbulens levegő, és tulajdonképpen utassá váltam a kanyar nagyon korai részében. Gyenge nap volt ez a részemről, valószínűleg most küszködtünk eddig a legjobban.
Sokat szenvedtem a turbulens levegőtől. Nem tudom, hogy ez a kevesebb üzemanyag miatt volt-e, vagy valami más miatt."
Pérez elismerte, hogy nehéz az ilyen napok után összeszedni magát, de már a vasárnapra tekintett előre. Christian Horner megerősítette, hogy a kipördülés miatt megsérült gumik okozta vibráció volt az oka, hogy Péreznek végül fel kellett adnia a futamot, mivel szeretnék tüzetesen átvizsgálni a versenygépét a vasárnapi futam előtt. Helmut Marko pedig azt is elárulta, hogy a mexikói a bokszutcából fog rajtolni, hogy átállíthassák az autóját úgy, hogy képes legyen előzgetni a versenyen.