PORTIMAO, PORTUGAL - MAY 02: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 battle for position during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional Do Algarve on May 02, 2021 in Portimao, Portugal. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A televíziós szakértőként is tevékenykedő Michelisz Norbert és Nagy Dániel egyaránt örül, hogy rendkívül kiélezett az idei F1-es világbajnokság, ám utóbbi szerint a média túlságosan felfújja Lewis Hamilton és Max Verstappen rivalizálását. Tassi Attila szerint a WTCR mezőnyének valamelyest segíteni fog, hogy három héttel a Magyar Nagydíj után versenyezhetnek a Hungaroringen.
A Magyar Nagydíj után a Forma-1 nyári szünetre vonult, így a pilóták, a csapatok, az újságírók, valamint a szurkolók is összegezhetik az elmúlt 11 futamot, vagyis lényegében az első félszezont. Michelisz Norbert és Nagy Dániel véleménye több szempontból is érdekes és releváns lehet, hiszen amellett, hogy versenyzőként nyilvánvalóan az átlagostól eltérően szemlélik az eseményeket, a magyar F1-es közvetítésekben is rendszeresen szerepet vállalnak, vagyis ebből a szempontból is több rálátásuk van a történtekre.
A jelenlegi idény eddig egyértelműen Lewis Hamilton és Max Verstappen világbajnoki küzdelméről szól, ami az elmúlt évek egyik, ha nem a legélesebb rivalizálása. Nem véletlen, hogy mindketten ezt a történetszálat emelték ki, hozzátéve, hogy élvezik a brit és a holland pilóta közötti versengést.
Nyilván ez kicsit laikus megközelítés, de szerintem nagyon jó látni, hogy ilyen kőkemény, már most legendásnak mondható [küzdelmet láthatunk], én nagy izgatottsággal figyelem Hamilton és Verstappen csatáját
– válaszolta Nagy Dániel a GPhírek kérdésére. – Persze ahhoz, hogy ők ketten ennyire ki tudjanak emelkedni a mezőnyből, nyilván szükség van arra, hogy a Mercedes és a Red Bull legyen a két legjobb autó. Nagyon érdekes figyelni, hogy lassan mindkét pilótának kijönnek az erényei és a hátrányai, illetve hogy egy-egy szituációt hogyan közelítenek meg mentálisan."
„Azt is érdemes nézni, hogy milyen ütemben libikókázik a különbség a két csapat között, hiszen a szezon elején úgy tűnt, hogy a Red Bull erősebb lehet, aztán volt egy-két nagyon jó futamuk, majd pedig jött a silverstone-i fiaskó, és a Hungaroringen is remek volt a Mercedes tempója.”
A 23 éves pilóta még egyszer leszögezte, hogy mennyire örül a szoros küzdelemnek, ami reményei szerint a szezon végéig kitart. Ahogyan ő is utalt rá, Hamilton és Verstappen silverstone-i balesete új szintre emelte a rivalizálást, ám a Hungaroringen Nagy nem érezte úgy, hogy a két vetélytárs valódi ellenszenvvel viseltetne egymás iránt.
„Jó volt látni őket szemtől szemben a paddockban a Magyar Nagydíj hétvégéjén – jelentette ki. – Rengetegen beszélnek arról, főleg a silverstone-i eset után, hogy Hamilton és Verstappen szemmel szúrja egymást, óriási a feszültség és szinte bármelyik pillanatban kitörhet egy nagyobb balhé. Én viszont ennek semmilyen drámai oldalát nem láttam, a két versenyző ugyanúgy lepacsizott, ugyanúgy mentek el egymás mellett, mint korábban.
Szóval ez az óriási ellenségeskedés, amit a média szít körülöttük, inkább csak egy felfújt lufi.”
Michelisz szintén lelkesen válaszolt, és szavaiból arra lehet következtetni, hogy a mostanit tartja a hibrid korszak eddigi legjobb idényének. Hozzátette, hogy korábban is voltak izgalmas csaták, ám azok ilyen-olyan oknál fogva nem veszik fel a versenyt Hamilton és Verstappen vetélkedésével.
„Szerintem is jó az idei szezon, összességében azért, mert a Red Bull feljött a Mercedes szintjére – kezdte. – Nyilvánvaló, hogy a pálya jellegzetességétől függően vannak olyan helyszínek, ahol önerőből jobbak is lehetnek náluk, és ez a kulcs az idei év izgalmaihoz. Én régóta várok már egy olyan idényt, amikor az elsőtől az utolsó futamig két különböző márka két versenyzője harcol a világbajnoki címért."
2018-ban Sebastian Vettel volt hasonló helyzetben a szezon feléig, azelőtt pedig a Mercedes dominált.
Persze voltak jó évadok [Nico] Rosberggel és Hamiltonnal, de szerintem a Forma-1 sava-borsa, amikor több csapat pilótája küzd a végső győzelemért, úgyhogy számomra hosszú idő óta ez a legizgalmasabb F1-es idény. Arra számítok, hogy ez a rivalizálás kitart az utolsó versenyig. Jelenleg lehetetlen megtippelni, hogy mi lesz a szezon kimenetele, ugyanakkor én nézőként és szakértőként is nagyon örülök annak, amit látok.”
Idén a WTCR mezőnye érkezik később
Ezen a hétvégén, vagyis három héttel az F1-es Magyar Nagydíj után rendezik meg a WTCR, illetve az elektromos TCR-bajnokság hungaroringi fordulóját. Az ennek kapcsán összehívott sajtótájékoztatón nem csupán az utóbbi sorozatban szereplő Nagy, valamint a 2018-as túraautó-világkupát elhódító Michelisz vett részt, hanem a szintén ebben a szériában induló Tassi Attila és Boldizs Bence.
Az elmúlt években a túraautósok mezőnye rendre előbb versenyzett a Hungaroringen, mint a Forma-1-es pilóták,
tavaly pedig ugyan megfordult a sorrend, de három hónap telt el a két hétvége között. Ehhez képest most három hét a különbség, a két fiatalabb WTCR-versenyzőt pedig arról kérdeztük, hogy ennek lehet-e jelentősége számukra.
„Ez sokat fog segíteni abból a szempontból, hogy nem lesz szükség az első két szabadedzésre a pálya felgumizódásához, hiszen ez már az első tréning közepére vagy végére megtörténik – válaszolta Tassi. – Nyilván, ha a héten esni fog az eső, akkor az valamennyit le fog mosni belőle. Szerintem ez legfeljebb annyiban fogja befolyásolni [a hétvégét], hogy milyen korán tudjuk majd kihasználni a gumik maximális tapadását.”
Boldizs elárulta, számára ez azért is nehéz kérdés, mert csupán egyszer, még a Swift Európa-kupában versenyzett a Hungaroringen az F1-esek után, ám egyrészt akkor nem slickeket használtak, másrészt több mint egy hónap telt el a két hétvége között. Ráadásul a tavalyi idényből is nehezen tud kiindulni, hiszen a szombati napot esős körülmények között teljesítették. A Zengő Motorsport versenyzője kollégájához hasonlóan
azt sem tudta megmondani, hogy lehet-e jelentősége annak, hogy a két sorozatnak nem ugyanaz a márka biztosítja az abroncsokat.
„Nem tudom, hogy a Pirelli pontosan milyen keverék, de azt igen, hogy a Goodyear sokkal keményebb szerkezetű gumi, mint amilyen a Yokohama volt, utóbbival viszont csak egyszer teszteltem, még a tavalyi szezon előtt, azóta pedig csak Goodyearral vezettem, úgyhogy nem tudom, mire számítsak.”
Michelisz egy évtizede versenyez hazai közönség előtt
A WTCR elődje, a WTCC tíz évvel ezelőtt látogatott el először a Hungaroringre, Michelisz pedig azóta minden alkalommal szerepelt, sőt, két futamot meg is tudott nyerni. A Hyundai pilótája elárulta, manapság már sokkal jobban meg tud birkózni a hazai pálya jelentette nyomással.
„Az első alkalommal viszonylag későn jött a hír, hogy a Hungaroringen lesz verseny – emlékezett vissza. – Akkor az egy júniusi dátum volt, és nem nagyon volt időm fejben felkészülni és elképzelni, hogy mi vár rám. Az első három-négy, de lehet, hogy öt év inkább arról szólt, hogy belül megemésszem ezt a várakozást, illetve extra nyomást, ami az én esetemben a hungaroringi futamokkal járt. Nagyjából 2017-től éreztem azt, hogy a szervezés és felkészülés terén ura vagyok a helyzetnek, és már nem azzal foglalkoztam, hogy »jaj, istenem, a hungaroringi verseny következik, amelyen jól kell menni«. Nyilván ez akkor is adott volt, de már nem nyomott agyon a teher, hanem elkezdtem megtanulni a pozitív részét, élvezni és lehetőleg hasznosítani."
Az idei év pedig azért különleges, mert ott volt ez a nagy szünet, több mint két éve nem volt olyan hazai futamunk, amelyen voltak szurkolók,
és én hat nappal a versenyek előtt azt érzem, hogy várom. Nem arról van szó, hogy régen nem vártam, de akkoriban három-négy nappal a futam előtt az emberben mindig volt egy kis gyomorgörcs, amikor reggelente felébredt, ami nekem most egyelőre nincs meg. Bízom benne, hogy jól mehetünk, és nagyon várom azokat a pillanatokat, amikor átérezhetjük azt a hangulatot, ami régebben is megvolt.”
Michelisz hozzátette, elképzelhetőnek tartja, hogy ha ez a sajtótájékoztató 2-3 nappal később zajlana, akkor már izgulna, de jelenleg nyugodt. Elmondta, energiával telve, felkészülten várja a hétvégét, ami „borzasztóan jó érzés”.