A Ferrarinak felemásan alakult az Orosz Nagydíj, hiszen Carlos Sainz révén a dobogón zártak, ám Charles Leclerc hiába mutatott be szép felzárkózást, csupán a 15. helyen végzett. A McLaren ráadásul még így is növelte előnyét a maranellóiakkal szemben a konstruktőri bajnokság 3. helyén.
A spanyol pilóta számára kiválóan indult a futam, hiszen az első féktávnál átvette a vezetést. Ezt azonban Lando Norris viszonylag hamar visszavette tőle, ennek oka pedig elsősorban a gumikezelésben keresendő.
Trükkös, de pozitív hétvége volt ez számomra, egy jó időmérővel és egy erős futammal, amin mindent beleadtam
– nyilatkozta az immáron ötszörös dobogós. – A piszkos oldalról tökéletesen rajtoltunk, a kettes kanyarnál későn fékeztem, és kockáztattam, hogy Lando mellett a külső íven az élre álljak. Sajnos a szemcsésedés miatt szenvedtünk, így nem tudtuk sokáig tartani a vezetést, és hamar ki kellett állnunk.”
Sainz elmondta, ezt követően remekül alakult a kemény gumis etapja, és egészen addig remekül menedzselte a versenyt, amíg az eső meg nem érkezett. Amikor még a slickeken versenyeztek, Sergio Pérez megelőzte, ám a jó ütemű kiállásának, valamint Norris rossz döntésének köszönhetően végül felállhatott a pódiumra. Mindezek ellenére nem teljesen elégedett.
„Örülök a dobogónak, de úgy gondolom, hogy csapatként ki kell elemeznünk, hogy mit csinálhatnánk jobban, és mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy legközelebb ne legyünk annyira sebezhetőek, amikor egy Ferrari vezet – magyarázta. – Van egy kis idő a következő verseny előtt, szóval továbbra is a gázon tartjuk a lábunkat."
Mattia Binotto szintén értékelte a hétvégét, és a Ferrari csapatfőnöke méltatta pilótáját.
„Nézzük meg a pozitívumokat: Carlos hiba nélkül teljesítette a hétvégét – mondta az olasz Sky Sportsnak. – Jó időmérője volt, ma pedig remekül rajtolt. Nagyszerűen menedzselte a gumikat, és időben tette le a voksát az interek mellett. Nagyon örülök a dobogójának.”
Leclerc futama jól indult, viszont az esőkáoszban végül borzasztóan végződött. Binotto sajnálja, hogy a monacói versenyző futama így alakult, azonban ebben is látta a pozitívumot.
„Charles-ért kár, de úgy kell tekintenünk [az eseményekre], hogy a pohár félig tele van – szögezte le. – Fantasztikusan rajtolt és jött fel, és jó volt a versenytempója.[Max] Verstappennel együtt volt, ami megmutatja, mennyire jó futama volt addig a pontig. Az intermediate-re történő váltás időzítése sajnos az ő esetében nem volt ideális.
Kár, mert az eredmény jobb lehetett volna, de ebből is tanulni fogunk.”
Ahogyan a svájci szakember is említette, Leclerc futamát az tette tönkre, hogy Norrishoz hasonlóan túl későn hozták ki a bokszba. Később azonban kiderült, hogy a 23 éves pilóta balszerencséjéhez valamelyest csapattársa is hozzájárult.
„Volt egy kis vita, és akkor voltak a legnagyobb kétségeim, amikor jó lett volna kiállni, és amikor Carlos is megtette – idézi a Motorsport.com olasz kiadása. – Elmentem mellette, és nem akartam, hogy az autók rossz sorrendben legyenek. A következő kör viszont már túl későnek bizonyult, mert az esőnek nőtt az intenzitása. Utána megpróbáltam, de a verseny addigra már elveszett.”
Leclerc fedélzeti kamerájából látszik, hogy azután előzte meg Sainzot, hogy utóbbi lecsúszott az ívről.
Ezzel együtt hozzá kell tenni, hogy a kettős kiállás akkor sem lett volna optimális, ha a spanyol versenyző vezetésével közvetlenül egymás után jönnek be, hiszen ebben az esetben Leclerc-nek várnia kell.
A monacói pilótát az sem vigasztalta, hogy száraz körülmények között kiváló versenytempót produkált, amihez valamelyest az új specifikációjú motor is hozzájárult. A kétszeres futamgyőztes elárulta, örül Sainz jó eredményének, de saját maga miatt egyáltalán nem boldog.
„A csapat számára ez nyilvánvalóan pozitívum, de a magam részéről egy ilyen verseny után nem jó ebben a pozícióban végezni – fogalmazott. – Carlos és a csapat jól szerepelt, ennek örülök, és fontos, hogy a McLaren előtt zárt. A saját szempontomból viszont semmilyen pozitívumot nem látok.”