Amilyen jól indult, annyira rosszul folytatódott, majd ért véget Pierre Gasly és az Alpha Tauri versenyhétvégéje az Orosz Nagydíjon. A francia pilóta már az időmérő edzésen dührohamot kapott, miután a csapata elrontotta a stratégiáját, majd a futam után is kritikus hangnemet ütött meg.
Az esős kvalifikáción Gasly az élmezőnyt szorongatta a Q1-ben, majd érzése szerint a Q2-ből is simán tovább kellett volna jutnia, csakhogy a csapat ragaszkodott hozzá, hogy ne tegyen fel egy második szett intermediate gumit, kint hagyva őt a felszáradó pályán, így végül a kopott gumikon nem tudott elég gyors lenni.
Ahogy Gasly az utolsó mért körében átszelte a célvonalat, mérnöke máris bocsánatot kért tőle a rádión, amiért rossz döntést hoztak és nem hallgattak a pilótájukra, Gaslyt ez azonban nem tartotta vissza attól, hogy a levezető körben a glóriát és a kormányt ütlegelje, majd a garázs elé megállva dührohamot kapjon.
„Könnyedén megvolt a tempónk a Q3-ba kerüléshez. Az autó nagyon gyors volt ilyen körülmények között, de aztán a Q2-ben kint maradtunk az első szetten, ami teljesen elhasználódott. Kértem, hogy kiállhassak a bokszba, mert láttam, hogy szárad a pálya. Végül nem álltunk ki, ami nagy hiba volt, és a Q3-as szereplésünkbe került" – füstölgött a még mindig frusztrált francia.
Nem igazán értem, hogy miért csináltuk ezt. Egyértelműen nagy árat fizettünk, látva, hogy mi történt a Q3-ban. Nagyon nagy elszalasztott lehetőség volt ez.
Éreztem a potenciált az autóban. Az utolsó két körömben össze-vissza csúszkáltam, és láttam a köridőket. Egy tized hiányzott, miközben új gumikkal másfél másodperccel is tudtam volna gyorsabban menni. Már a Q1-ben tudtam, hogy óriási potenciál van bennünk jól teljesíteni ilyen körülmények között. Amikor pedig ekkora potenciál mellett ilyen hátulra kvalifikálunk, az mérgessé tesz."
A 11. helyről induló pilótának ez a hiba megpecsételte a versenyét, nem is tudott pontszerző helyen célba érni, noha az eső neki is esélyt jelentett. Kemény gumis első etapja során végig maga mögött tartotta Valtteri Bottast, aki a kerékcserénél átugrotta, de Gasly utána is ott volt mögötte. A 14-15. helyen autóztak, amikor megjött az égi áldás, de míg Bottas időben váltott intermediate gumikra, és végül ötödik lett, addig Gasly túl sokáig maradt kint, és csak a 13. helyen zárt. Nem csoda, hogy ismét eléggé ingerült volt.
„Az egész első etapot Bottas előtt teljesítettük, a másodikban közvetlenül mögötte voltunk, majd megérkezett az eső. A Mercedes kihívta őt, mi kint maradtunk, ő ötödik lett, mi pedig nem szereztünk pontot. Nyilván nem számítottunk még több esőre, ami végül jött, úgyhogy ez sajnálatos. Meg fogjuk vizsgálni, hogyan lehetne jobb az előrejelzésünk” – nyilatkozta, majd kifejtette, hogy ismét mekkora esély szalasztottak el.
Ha megnézzük az utolsó kört, négy másodperccel voltunk gyorsabbak mindenkinél az intereken, úgyhogy a tempónk ismét megvolt, de ezen a hétvégén túl sokat hibáztunk és nem érdemeltünk pontokat."
Gasly odáig ment, hogy általánosságban véve is megkérdőjelezte a csapat hozzáértését, ami azt nézve, hogy a Bottasszal egy körben kiálló Cunoda Jukinak lágy gumikat tettek fel, a japán így két körrel később jöhetett újra, ezúttal már interekért, valóban jogos felvetés.
Megkérdőjelezhető, hogy miként tesszük a dolgunkat, mert tudom, hogy okos emberek csoportja dolgozik a csapatban, de sajnos ezen a hétvégén nem végeztünk jó munkát.
Rengeteg pontot hagytunk veszni. Nem engedhetünk meg magunknak ilyen hibákat, ha a konstruktőri ötödik helyért akarunk harcolni" – szúrt oda az Alpha Taurinak.