Mick Schumacher optimistán nyilatkozott a Bahreini Nagydíj szombati napján és azt sem tartotta kizártnak, hogy a szezon egy pontján még a Q2-be jutásért is elkezdhetnek majd harcolni. Egy kis szerencsével ez természetesen olykor összejöhet, Günther Steiner csapatfőnök szavai alapján azonban a szezont nagy eséllyel a mezőny végén fogja tölteni a Haas.
Az olasz szakembert az istálló reményeiről kérdezték annak tükrében, hogy Bahreinben ők végeztek az időmérő edzésen az utolsó két helyen, majd a futamot az egyetlen állva maradt Haasszal Mick Schumacher szintén az utolsó helyen fejezte be. Steiner elmondta, már a 2022-es szabályváltozásokra fókuszálnak, ezért az idén marad a mezőny végén való körözés. „Azt mondanám, hogy ha harcba tudnunk szállni a Williamsszel, az nagyjából a maximum, amire képesek vagyunk – ismerte be őszintén Steiner, aki továbbra sem titkolja, hogy nem is nagyon érdeklik őket az eredmények az idei szezonban, így az autó fejlesztésére sem költenek. – Nagyon reálisan látom a helyzetünket.
Nem is teszünk erőfeszítést annak érdekében, hogy ennél többre legyünk képesek. A legtöbb, amit kihozhatunk az autóból, az arra elég, hogy felkészítsük a pilótáinkat és tapasztalatot gyűjtsenek. Azt akarjuk, hogy készen álljanak, amikor majd jobb autónk lesz. Ez a tervünk az idei évre."
A bahreini versenyhétvége alapján pedig rá is fér a tapasztalatszerzés mindkét versenyzőre, hiszen mindkettejük követett el hibát, Nyikita Mazepin többet is.
Noha a végső helyezését nem befolyásolta, Schumacher utólag eléggé bosszús volt a futam elei megforgása miatt. „Amint a gumik kiestek a működési tartományukból, nagyon lecsökkent a tapadás. Ezt még jobban meg kell értenem, meg kell tanulnom. Nyilvánvaló, hogy hibát követtem el, ami mostantól hosszú időre velem marad. Mepróbálom megérteni a miértjét, aztán továbblépni és tanulni belőle."
„Összességében boldog vagyok, hiszen életem álma az, hogy itt lehetek. De egy kicsit rosszul érzem magam a hiba miatt – mondta Schumacher. – Annyira gyorsan történt. Az autó hátulja azonnal elindult, és már meg is pördültem. A 16. hely jobban hangzik, mint amilyen valójában, hiszen mi voltunk az utolsók, de ezzel együtt megtettük, amit tudtunk. Mindent kipróbáltunk és most egyértelműen jobban értem az autót, amit továbbvihetek a következő versenyhétvégére."