A 2022-es szezon és az új szabályok közeledtével a csapatok egyre jobban belemerülnek az új autókkal kapcsolatos teendőkbe. Ez a helyzet az istállót nagy erőkkel fejlesztő, néhány éven belül a világbajnoki címért való csatát megcélzó Aston Martinnál is, amelynek csapatfőnöke elárulta, most kezdték el megvitatni a korábban belengetett fényezésváltoztatást is.
A silverstone-i gárda az idei szezonra változott Racing Pointból Aston Martinná, ami azt is jelentette, hogy megvált a korábbi főszponzor ihlette rózsaszín festéstől, és a brit sportautógyártó sötétzöld színezetét öltötte magára. Az AMR21-es a szezon kezdete előtt sokak szívébe belopta magát a kinézetével, ám az idény elindulása után kiderült, az élőben szemet gyönyörködtető sötétzöld fényezés a televízió képernyőin nem úgy hat, ahogyan azt várták, ráadásul könnyű összekeverni a fekete színű Mercedesszel.
Éppen ezért Otmar Szafnauer csapatfőnök korábban belengette, hogy 2022-re változtatni fognak rajta.
Szerintem ez egy lenyűgöző szín a napsütésben, amikor az ember élőben nézi. De úgy hiszem, olyanná kell tennünk, hogy egy kicsit jobban kitűnjön a televíziós közvetítésekben,
mindezt anélkül, hogy elveszítenénk azt a zöld színt, ami élőben látszik. Nem tudom, hogy meg tudjuk-e csinálni ezt, de meg fogjuk vizsgálni, csak hogy elkülönüljön a TV-ben a többi sötétebb festésű autótól" – nyilatkozta az amerikai.
Az USA Nagydíj előtt pedig ismét szóba került az ügy, Szafnauer az Autosport kérdésére pedig elmondta, hogy már elkezdtek vele foglalkozni, de mivel az új autók súlya általános fejtörést okoz a csapatoknak, ezt is számításba kell venniük.
„Most kezdtük el vizsgálni ezt. Volt egy csapatvezetői megbeszélésünk, amelyen elkezdtük megvitatni a jövő évi festést, és hogy az autó melyik részét milyen színűre szeretnénk festeni.
Ebben ugyanakkor a súly is komoly tényező. Annyi súlyt kell megspórolnunk, amennyit csak lehet. Jelenleg ennek a folyamata zajlik."
– mondta a csapatfőnök.
A 2022-es szabályok legújabb, ezen a héten publikált változatában a 2022-es autók minimumsúlya 792 kg-ban van meghatározva, ami több, mint az eddigi érték, ám a csapatok többségének várhatóan ez is gondot fog okozni, ezért minden gramm megspórolása fontos lesz.
A súlynövekedést elsősorban a szigorúbb töréstesztek és a nagyobb kerekek okozzák, de az is közrejátszik, hogy az istállók a költségplafon miatt igyekeznek kerülni a könnyebb, de ezáltal drágább anyagok használatát.