Nemcsak az élmezőnyben, hanem hátrébb is zajlottak érdekes történések a Török Nagydíjon. Az egyik ilyen az volt, hogy a továbbra is bizonytalan jövőjű Antonio Giovinazzi kétszer is figyelmen kívül hagyta az Alfa Romeo csapatutasítását, és nem engedte maga elé Kimi Räikkönent, ami nagy valószínűséggel a pontszerzéstől fosztotta meg az istállót. Xevi Pujolar, a csapat mérnökigazgatója nem volt elragadtatva.
A futam első felében a jobb rajthelyről induló Giovinazzi haladt előrébb a két Alfa közül, ám a kerékcserét követően Räikkönen sokkal jobb tempót autózott az olasznál, és rohamosan zárkózott a csapattársa.
Az istálló ekkor azt az utasítást adta Giovinazzinak, hogy engedje el a finnt, ám ő nem engedelmeskedett, noha kétszer is a fülére szóltak.
Végül Giovinazzi a 11., Räikkönen pedig a 12. helyen ért célba, az olasz pilóta pedig mindössze néhány méterrel futott be a gumijaival ekkorra már nagyon küszködő Esteban Ocon mögött. Ha még egy kör van hátra a versenyből, biztosan pontot szerzett volna, ám így végül ő és a csapat is pont nélkül maradt. „Egy körre lett volna még szükségünk, hogy elkapjuk Ocont. A csapatnak mindez egyértelműen nem volt ideális" – nyilatkozta Pujolar.
„Arra kértük, hogy cseréljék meg a pozíciókat, de ekkor Antonio is elkezdett gyorsulni és úgy döntött, hogy elöl akar maradni. Ebben a helyzetben és néhány körben valószínűleg lehettünk volna gyorsabbak is csapatként ”– mondta a mérnök, majd hozzátette, ha így sem jutnak előrébb, Räikkönen visszaadta volna a pozíciót.
Nem értem, hogy miért nem történt meg a helycsere, mert utána a helyzettől függően visszacserélhettük volna a két autót."
Pujolar elmondta, hogy csak a verseny alakulásának ismeretében döntöttek a csapatutasítás mellett, mert Räikkönen egyértelműen gyorsabb volt, mint Giovinazzi.
„A futam elején nem igazán foglalkoztunk vele, hogy ki a gyorsabb, többé-kevésbé mindkét autónk ugyanolyan tempóra volt képes. Menedzseltük a tempót, mivel nem tudtuk, hogy meddig maradnak ilyenek a körülmények, nem akartunk túl nagy terhet róni a gumikra és helyet cserélni, hogy Kimi keményen nyomja neki és túl hamar elfogyassza az abroncsait. Abban a szakaszban egy kis helyet akarunk hagyni, mert senki nem tudta, hogy 20 vagy 30 kört kell még kibírni, vagy a teljes futam ilyen körülmények között megy le.
A verseny vége azonban más történet, akkor azt akartuk, hogy cseréljenek helyet."
A futam után mérnökét kérdőre vonó, ám választ nem kapó Giovinazzi engedetlenségét nem nehéz akként értelmezni, hogy a következő szezonra szerződéssel nem rendelkező olasz pilóta már tudja, nincs maradása az Alfa Romeónál, így eldöntötte, hogy a hátralevő futamokon már csak magáért versenyez. A helyére egyelőre a kínai Csou Kuan-jü tűnik a legesélyesebbnek, de az Andretti esetleges színre lépése még megkavarhatja a kártyákat.