Kedvezően alakult a Török Nagydíj a Ferrari számára, még akkor is, ha Charles Leclerc a rajthelyéhez képest gyengébb pozícióban, a 4. helyen ért célba, miközben Carlos Sainz egy elrontott kerékcserével is a 8. helyezett lett a mezőny végéről indulva, és a pályafutása során először megválasztotta őt a közönség a verseny legjobbjának.
Leclerc átmenetileg vezette is a versenyt, amikor a közvetlen ellenfelei kimentek kereket cserélni, a Ferrari viszont elnyújtott az etapját. Ez eleinte jó ötletnek tűnt, de a futamot megnyerő Valtteri Bottas később simán megelőzte őt. A fiatal pilóta a Sky Sports műsorában elárulta, miért alakult ki a szokatlan forgatókönyv.
Nagyon fura helyzet volt, de szerintem nagyjából mindenki így járt ezzel. Ez kissé megzavart minket a döntésben, hogy mikor álljunk ki kereket cserélni
– utalt Leclerc a kerékcserék utáni hasonló tempókra. – Használt gumikon mentem, a rádión elmondták nekem, hogy Valtteri milyen tempóra képes új gumikon, eleinte nem volt nagyon gyors és úgy voltam vele, hogy akkor kihúzhatjuk a végéig. Az első 7 kör során küszködtek a szemcsésedés miatt, utána viszont felgyorsultak, és ekkor már tudtuk, hogy ki kell állnunk, de már túl késő volt.”
A vezetés elvesztése után Leclerc-t is kihívták új intermediate gumikért, ekkor viszont ő is szembesült azzal a problémával, amivel üldözője, Lewis Hamilton és az élmezőny többi tagja is. Miközben a szemcsésedéssel küzdött, Sergio Pérez elvette tőle a 3. helyet,
Leclerc azonban így sem bánkódott a dobogós hely elvesztése miatt.
„Az utolsó 10 kör során próbáltam működésre bírni az új intereket, de azok nem igazán keltek életre. Kár érte, mert ezért elvesztettük a dobogót, de nem bánok semmit. Oroszországban gond volt a kommunikációval, most viszont az kiváló volt, tisztán láttam a verseny képét, és azt tettük, ami akkor a helyes döntésnek tűnt. Végül nem vált be, de ez van, a gumik miatt kissé fura verseny volt.”
Látványosan versenyzett Sainz is, több bátor előzési manővert is bemutatott, egyszer koccant Sebastian Vettellel is, és az egyetlen látványos botlást sem ő, hanem a szerelők követték el a bő 8 másodpercig elhúzódó kerékcseréjével.
„Az utolsó helyről rajtolva az embernek agresszívnak kell lennie és ma a szokásosnál kicsit nagyobb kockázatokat vállaltam, de ez bevált. Egymás után előzgettem a 12. helyig, jó tempót mutattam az egész verseny során, kár a lassú kerékcseréért, mert ezzel talán elvesztettük az esélyt, hogy egy kicsit előrébb zárjunk, de ez nem az a nap, amikor bánkódni kellene.”
Sainz hozzátette, örül, hogy megszabadult a motorcserével járó büntetéstől, és a továbbiakban szeretne támadni még jobb eredményekért. „Jól fest a helyzet, az utolsó hat versenyen már a teljesítményünkre összpontosíthatok. Örülök, hogy letöltöttem a büntetést és a lehető legtöbbet kihoztam a versenyből, mostantól küzdünk tovább.”