Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (R) and Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (L) drive during the qualifying session ahead of the Qatari Formula One Grand Prix at the Losail International Circuit, on the outskirts of the capital city of Doha, on November 20, 2021. (Photo by KARIM JAAFAR / AFP)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elárulta, nem talál magyarázatot arra, hogy miért maradt el jelentősen Carlos Sainztól a Katari Nagydíj időmérőjén. A spanyol pilóta elmondta, a Q2-ben nem volt könnyű a gumiválasztás.
Felemásan alakult a Ferrari számára a Katari Nagydíj kvalifikációja, hiszen Carlos Sainz a 7. helyről rajtol, de a többiekénél várhatóan jobb stratégián lesz, Charles Leclerc viszont csupán a 13. pozíciót szerezte meg. A két pilóta között közel 1 másodperc volt a különbség a Q2-ben azonos gumikon.
Galéria: A Katari Nagydíj szombati napja - Galéria
1/51
Mercedes AMG Petronas F1 Team's team principal Toto Wolff arrives ahead of the third practice session ahead of the Qatari Formula One Grand Prix at the Losail International Circuit, in the city of Lusail, on November 20, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
A monacói versenyző mindössze a 15. helyen állt az időmérő második szakaszának első próbálkozásai után, és a lágyakra váltva is csupán Daniel Ricciardót és George Russellt tudta maga mögé utasítani. Ennél is rosszabbul nézett ki számára, hogy még így is 222 ezreddel elmaradt csapattársa közepeseken futott körétől.
Furcsa, mert egy másodperc volt a hátrányom, de nem hibáztam és nem tettem semmit, ami eltérne a szokásostól
– idézi a Motorsport.com olasz kiadása a 24 éves versenyzőt. –Meg kell értenünk, hogy mi okozta ezeket a nehézségeket.”
Leclerc a rádióban többször is elmondta, hogy nem érti, mi történik vele, és mitől ekkora a lemaradása csapattársához képest. A kétszeres futamgyőztes később sem volt képes megindokolni az eseményeket.
„Ezúttal nem tudom megmagyarázni – ismerte el. – Amikor nem ugrom meg a szintet, akkor általában tisztában vagyok vele, hogy ez miért történt, hogy a pálya valamelyik pontján rontottam-e, de ma nem tudom. Igazán kellemetlen meglepetés volt,
és látva a nagyon eltérő köridőket [Sainztól], nagy erőfeszítéseket kell tennünk, hogy megtaláljuk a probléma [gyökerét]."
A monacói pilóta hozzátette, elsősorban az okozott neki gondot, hogy nem tudta megfelelő hőmérsékletre hozni a gumikat, ami nagyon sokba került neki, főleg a pálya elején. „Egyszer sem éreztem azt, hogy a megfelelő működési tartományban lennének, főleg az első szektorban nem, ahol öt-hat tizedet vesztettem a többiekhez képest” – mondta.
Sainz sokkal jobban szerepelt csapattársánál, de ő is könnyen pórul járhatott volna, a csapat ugyanis a Q2 végén úgy döntött, hogy másodszorra is közepesen küldi őt ki. Szerencséjére Sergio Pérez betlizett, így a 10. helyen pont továbbjutott, és ezzel stratégiai szempontból kifejezetten jó pozícióba került.
„Végső soron erős időmérőnk volt, jó köröket raktunk össze, amikor számított – nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Az abroncsok miatt sokat vívódtunk: ha a lágyakon megyünk ki, könnyedén bejutottunk volna, a közepeseken viszont nagyon necces volt. Végső soron viszont sikerült, és a többiekéhez képest eltérő stratégián leszünk. A gumikopást még mindig kompenzálnunk kell, ezért választottuk a közepeseket holnapra. Hosszú verseny lesz, nekünk pedig meg kell próbálnunk magas szinten teljesíteni."
Egy repedés okozhatta Leclerc kálváriáját
Könnyen lehet, hogy megvan a válasz Leclerc rossz szereplésére, amit a monacói pilóta nem talált meg. Ez nem is véletlen, mivel a hiba minimum részben nem benne volt, hanem az autójában, a Ferrari ugyanis egy repedést fedezett fel az autóban. Ennek következtében a futamra új kasztnit kap, és a maranellóiak bíznak benne, hogy el tudják végezni a munkát anélkül, hogy Leclerc-t megbüntessék.