Alfa Romeo's Italian driver Antonio Giovinazzi races during the second practice session at Hermanos Rodriguez racetrack in Mexico City, on November 5, 2021, ahead of the Formula One Mexico Grand Prix. (Photo by PEDRO PARDO / AFP)
Vágólapra másolva!
Frédéric Vasseur elárulta, a tervek szerint a Brazil Nagydíj után hoznak döntést arról, hogy kié lesz a jelenleg Antonio Giovinazzi által birtokolt ülés. Az Alfa Romeo csapatfőnöke nem zárta ki, hogy végül az olasz pilóta legyen a befutó.
Jó ideje csupán egyetlen kérdés maradt a 2022-es rajtráccsal kapcsolatban: ki lesz Valtteri Bottas csapattársa az Alfa Romeónál. Az elmúlt időszakban számos pilóta neve felmerült, és bár azóta szűkült a kör, de döntés továbbra sem született.
Az ülésre továbbra is a kínaiak Forma-2-es versenyzője, a bajnokság 2. helyén álló Csou Kuan-jü pályázik a legnagyobb eséllyel, rajta kívül pedig a listavezetőnek, Oscar Piastrinak van reális sansza újoncként bekerülni a mezőnybe. Frédéric Vasseur kijelentette, hogy már nem kell sokat várnunk, hogy kiderüljön, kire esett a hinwili istálló vezetésének választása.
Most fogunk dönteni, miután különböző okokból kevésbé vagyunk reflektorfénybe
n – nyilatkozta az Alfa Romeo csapatfőnöke a nemzetközi média néhány képviselőjének Mexikóban. – A következő pár napban fogunk határozni, valószínűleg Brazília után. Nyugodtnak kell maradnunk. Ez egy fontos és nem könnyű választás. Hamarosan döntést hozunk, és amint ez megszületett, tájékoztatni fogjuk önöket erről.”
Mind Csou, mind Piastri az Alpine akadémistája, így nyilvánvaló, hogy a francia istállónak is van beleszólása a következő lépést illetően. Laurent Rossi márkaigazgató a pénteki sajtótájékoztatón annyit mondott a két versenyzőről, hogy jelenleg semmiről nem tud beszámolni, de úgy véli, a következő hetekben mindkettejük jövője tisztázódik.
Bár sokáig úgy nézett ki, hogy a visszavonuló Kimi Räikkönen mellett Antonio Giovinazzinak is el kell hagynia a csapatot, és még most sem őt tartják a legesélyesebbnek, de úgy tűnik, hogy még róla sem mondtak le teljesen. A 27 éves versenyző jövőre adott esetben értékes lehetne a csapat számára, hiszen Bottas ugyan sokkal tapasztaltabb nála, de belülről egyáltalán nem ismeri az istállót, egy újoncról nem is beszélve. Vasseur nem zárta ki, hogy végül megtartják az olasz pilótát, amivel egyébként nem lenne újonc a jövő évi mezőnyben, legalábbis a szezonnyitón.
Már az is lényeges kérdés, hogy az új szabályok érkezésével mindkét pilótánkat le akarjuk cserélni, vagy fontos a stabilitás
– ecsetelte. – Tudjuk, hogy a kétszer három [tesztelési] nappal nagyon rövid lesz a felkészülés, és ez egy [esetleges] megbízhatósági vagy időjárással kapcsolatos problémával még tovább csökkenhet. Mindez azt jelenti, hogy már az első naptól fogva készen kell állnunk, mert tökéletesen tisztában vagyunk azzal, hogy középcsapatként egy ilyen jellegű bajnokságban gyakran az első versenyen lehet sok pontot szerezni. Igaz, hogy [a stabilitás a pilóták terén] a döntés egyik szempontja, de nem az egyetlen.”
A francia szakembert a végül kútba esett Andretti-üzletről is kérdezték. Vasseur úgy véli, azzal, hogy a jelenlegi tulajdonosok nem váltak meg az istállótól, bebizonyították, hogy elkötelezettek a csapat iránt.
„Szerintem ez egy nagyon erős üzenet, amit a jelenlegi részvényesek küldtek a vállalatnak, és ezt mindenki nagyon értékelte – szögezte le. – Emellett ez óriási nyomás az emberen, amit a csapattagok és a cég munkatársai velem az élen éreznek. Szerintem ez egy pozitív nyomás, hogy a jövőben hozzuk az eredményeket.”