AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 21: Antonio Giovinazzi of Italy and Alfa Romeo Racing looks on as he plays basketball on the NBA court in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 21, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Könnyen előfordulhat, hogy Antonio Giovinazzi élete utolsó néhány Forma-1-es versenye előtt áll, ebben azonban ő maga sem lehet biztos, mivel főnöke semmit sem mond neki.
Soha nem jó az, ha egy pilótának úgy kell hétről hétre autóba ülnie, hogy nem tudja, maradhat-e a következő szezonra is a csapatban, vagy egyáltalán a Forma-1-ben. A Mercedesnél mindig csak egy évvel hosszabbító Valtteri Bottas sokat tudna erről mesélni, de most ugyanilyen helyzetben van Antonio Giovinazzi is, aki teljes bizonytalanságban teljesíti az idei szezon, és könnyen lehet, hogy pályafutása utolsó F1-es versenyeit.
A 27 esztendős olasz pilóta 2019 óta a mezőny állandó tagja (a 2017-es szezon elején két futamon már indult beugróként Pascal Wehrlein helyett), és többször is övezte már bizonytalanság az ülését, az idén azonban minden eddiginél nagyobb kérdőjel lebeg a feje fölött.
A Mexikóvárosi Nagydíj előtt elmondta, minden héten próbálja megtudakolni, hogy maradhat-e, de továbbra sem kapott választ a kérdésére.
„Nem ideális úgy jönni a pályára, hogy az ember nem tudja, mit fog csinálni jövőre, és hogy mi lesz, de ez van. Akár jó, akár rossz hírt közölnek, remélhetőleg hamarosan megtudjuk. Legalább tisztázódik, hogy mi lesz ezután, ami mindenkinek jobb lesz a csapatban" – nyilatkozta.
Az olasz pilóta azzal nyugtatja magát, hogy úgysem tehet semmit azon kívül, hogy vár Frédéric Vasseur csapatfőnök döntésére. „Az egyetlen dolog, amit tehetek, hogy vezetem az autót és szállítom az eredményeket. A többi nem az én döntésem, úgyhogy ez a kérdés inkább Frednek szól, mintsem nekem."
Ami Giovinazzi teljesítményét illeti, az idén az időmérőkön jobban szerepel, mint a szezon végén visszavonuló Kimi Räikkönen, a pontversenyben azonban 5 ponttal a 6 pontos finn mögött van. „Örülök, hogy elég jól mennek az időmérők, de a pontok hiányoznak. Ha összehasonlítjuk a versenyeredményeimet Kimiével, előrébb vagyok, mégis kevesebb pontom van, ami nem jó. Azt akarom, hogy mostantól a szezonzáróig több pontot szerezzek. Ez a fő célom" – tekintett előre a hátralevő öt versenyre.
Giovinazzi jövője már csak azért is foglalkoztathatja az F1-es közvéleményt, mert az ő ülése az egyetlen kiadó hely még a jövő évi mezőnyben. Korábban a kínai Csou Kuan-jüt tartották a legesélyesebbnek a Mercedestől az Alfához szerződő Valtteri Bottas mellé, de az IndyCarban versenyző Colton Hertha neve is felmerült egészen addig, amíg ki nem derült, hogy Michael Andretti elállt a Sauber felvásárlásától.