Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (L) and McLaren's British driver Lando Norris drive during the qualifying session ahead of the Qatari Formula One Grand Prix at the Losail International Circuit, on the outskirts of the capital city of Doha, on November 20, 2021. (Photo by HAMAD I MOHAMMED / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A konstruktői harmadik helyért zajló csatát nézve remek versenyt zárt a Ferrari a Katari Nagydíjon, hiszen már közel 40 ponttal vezet a McLaren előtt. Charles Leclerc és Carlos Sainz is elégedetten nyilatkozott.
Az ötödik, illetve a tizenharmadik helyről rajtolva a két Ferrari a hetedik, illetve a nyolcadik helyen ért célba Katarban, ami különösen annak tükrében elégedettségre okot adó eredmény a vörösöknek, hogy a McLaren csak a 9. helyen végző Lando Norrisszal szerzett pontot. Az időmérő után új kasztnit kapó, a 13. helyről a nyolcadikig felzárkózó Charles Leclerc elégedett volt az autó tempójával, míg Carlos Sainz csak azt sajnálta, hogy nem tudta igazán élvezni a körözést a gumispórolás miatt
„Elégedett vagyok, ha a rajthelyet nézzük. A második etapban nagyon pozitív képet mutatott a tempónk. Ezen a pályán nehéz előzni, különösen, ha ugyanazon a stratégián vagyunk, mint az előttünk haladók, amikor viszont szabad volt előttem a pálya, meg tudtam mutatni a valós tempómat” – nyilatkozta Leclerc, aki megnyugodott attól, hogy szombati lassúságának egyértelműen a kasztni repedése volt az oka.
Örültem neki, hogy visszajött a tempóm a kasztnicsere után, mert tegnap aggasztó volt látni a hiányát, és még ha az ember tudja is, hogy sérült a kasztni, soha nem lehet biztos benne, hogy ennek mekkora a szerepe.
Örülök, hogy maximalizáltuk az eredményt egy nehéz hétvégén."
A Leclerc előtt mindössze 1,2 másodperccel célba érő Sainz sem volt bosszús, noha ő is kikapott a két Alpine-tól és Lance Strolltól. Utóbbit félig-meddig a futam közben rakoncátlankodó rádiója számlájára írta.
„Meg kell vizsgálnunk, hogy mi történt a rádióval, mert nem hallottam, amikor kihívtak kereket cserélni, és ezen egy kicsit veszítettünk – mondta Sainz, majd rátért, hogy tulajdonképpen végigunatkozta a futamot. – Egy kissé unalmas versenyem volt, mert nagyon aggódtunk a gumik miatt, így végig óvtam őket és a bal elsőre koncentráltam.
A végén ez a megközelítés talán kifizetődött, mert a többiek hibákat követtek el, de ami engem illet, nem igazán tudtam nyomni neki, ami unalmassá tette a futamot.
De ez van, a következő versenyeken megpróbáljuk majd egy kicsit jobban nyomni, hátha azokat jobban fogjuk élvezni."
A Ferrari előnye két futammal a vége előtt ezzel 39,5 pontra nőtt a McLaren előtt a konstruktőri összetettben.