Előre felkészült a Mercedes arra, hogy jogi huzavona alakulhat ki az Abu-dzabi Nagydíj leintése után, így a leintés után benyújtott óvás kapcsán zajló meghallgatáson tapasztalt jogtanácsosuk, Paul Harris képviseli az istállót. Harris neve nem forog a köztudatban, de hasonló ügyekben már komoly sikereket ért el, részben a Mercedes érdekében is.
Az F1-ben a legfontosabb eredménye az volt, hogy a Mercedes 2013-ban megrovással megúszta, hogy titkos gumitesztet végeztek, ami utána sokak szerint jelentős előnybe hozta a csapatot a Pirelli-abroncsok alkalmazása terén. Ezt később nem lehetett minden kétséget kizáróan bizonyítani, mert a csapat 2014-től bevetette a sokáig verhetetlen hibrid erőforrását.
Harris 2020-ban a Manchester City labdarúgó csapatát működtető klubot védte
a Nemzetközi Sportdöntőbíróság (Court of Arbitration for Sport – CAS), és elérte, hogy semmisítsék meg az UEFA által kiszabott kétéves eltiltást, így a csapat továbbra is részt vehetett a labdarúgó Bajnokok ligája küzdelmein.
A brit szakember emellett több jelentős üzleti jogi eljárásban is részt vett, pert nyert a Mastercard ellen és 2021-ben a Mercedes anyavállalata, a Daimler két folyamatban lévő ügyében is képviseli a céget. Harris specialitása a sportjog és a versenyjog, a labdarúgás és a Forma-1 mellett az ökölvívás világában is tapasztalatokat szerzett.
Meg nem erősített hírek szerint a Mercedes nem a Red Bull, hanem az FIA ellen nyújtott be óvást, a folyamatban lévő üggyel kapcsolatban további részleteket ebben a cikkünkben olvashat.
A Mercedes két kifogással fordult a sportfelügyelőkhöz a verseny eredménye után. A nagyobb ívű problémájuk, hogy az álláspontjuk szerint szabálytalan volt az, ahogy az újraindítás történt, és a verseny utolsó körének meg sem kellett volna történnie. Ebben a cikkünk írásakor még nincs döntés, azt viszont elutasították, hogy Verstappen szabálytalan volt, amikor az autója orra kissé megelőzte Hamiltonét a biztonsági autós fázis vége előtt. A Red Bull azzal érvelt, hogy ilyen milliószor előfordul a versenyzés során, és ezzel a sportfelügyelők is egyetértettek.
„A felügyelők úgy határoztak, hogy bár a 33-as rajtszámú autó egy ponton, nagyon rövid időre kissé a 44-es rajtszámú elé került, miközben mindkét autó gyorsított, majd fékezett, visszament a 44-es rajtszámú mögé, és nem volt előtte, amikor a biztonsági autós periódus véget ért.”