Szerdán és csütörtökön rendezték az F1 Esports Pro Series utolsó három futamát. A magyarok közül korábban csak Sipos Patrik szerzett pontokat, Bereznay Dániel egyszer sem végzett a legjobb tízben, így az záróhét előtt az volt számára a kérdés, hogy megszakad-e a rossz sorozata.
Azonban ezért még csak lehetősége sem volt tenni, ugyanis csapata, a McLaren mindhárom alkalommal Bari Boroumandnak és az újonc Josh Idowunak adott lehetőséget, így
a magyar pilóta azok után, hogy az elmúlt három évben rendre a legjobb ötben végzett, ezúttal pont nélkül zárta az idényt.
Ami Sipost illeti, az Alpine versenyzője csak az első, imolai futamon kapott lehetőséget. Az időmérőn bejutott a Q3-ba, de ott vélhetően hibázott, ugyanis a többiekhez képest jelentős lemaradással a 10. pozícióban végzett.
A magyar pilóta úgy döntött, hogy lágyakon rajtol, amit rajta kívül csak az első két helyről induló Idowu és David Tonizza mondhatott el magáról. Mindez azt jelentette, hogy a pontszerzéshez rengeteget kellett javítania a futam első szakaszában, mert a végére gumihátrányba került.
A futam elején sikerült is kihasználnia a piros oldalfalú abroncsokból adódó előnyét: előbb lerajtolta Álvaro Carretónt és Shanaka Clayt, majd pár másodperc múlva Brendon Leigh mellett is elment. Ezzel feljött a 7. helyre, Boroumanddal viszont nem tudott mit kezdeni, hiába autózott hozzá körökön keresztül rendkívül közel.
Innentől kezdve egyértelmű volt, hogy nagyon nehéz lesz az első tízben végeznie.
A 6. körben kiállt a bokszba, és csapattársa, Fabrizio Donoso elé, a 19. pozícióba jött vissza. Korai kerékcseréjének köszönhetően persze átugrotta néhány ellenfelét, később viszont a mögüle rajtolók ellen is védekeznie kellett a kedvezőtlen stratégia miatt.
A 13. körig összesen kilenc versenyző utasította maga mögé, és amikor mindenki járt már a bokszban, a 16. pozícióban haladt. A futam hátralévő része viszont kifejezetten kedvezően alakult számára: összesen négy kisebb-nagyobb incidens történt előtte, aminek következtében heten is visszaestek mögé, és mivel Donosót a 16. körben visszaelőzte, a 8. helyen látta meg a kockás zászlót. Pár pillanatig úgy tűnt, hogy Leigh időbüntetése miatt egyet előrelép, de a Ferrari versenyzőjének visszavonták a szankcióját. Sipos így is megduplázta pontszámát, és újoncként a 19. helyen zárta a kiírást.
A futam nagy részében Idowu vezetett, ám a viadal drámai véget ért számára. A 22., vagyis az utolsó körben Tonizza megtámadta a brit pilótát, és leterelte őt a kavicságyba. A győzelmet alighanem már ezzel is elbukta volna, de pont úgy tért vissza az aszfaltcsíkra, hogy összeért Jarno Opmeerrel, ami miatt kipördült a pályáról, így élete első pontjait sem tudta begyűjteni.
A futamot Tonizza nyerte, miután az ő büntetését is visszavonták, rajta kívül Opmeer és Frederik Rasmussen állhatott fel a virtuális pódiumra.
Mexikóban a Red Bull pilótája indulhatott az élről Boroumand és a címvédő előtt, és az egész mezőnyből egyedül ők kezdtek lágy gumikon. A futam első részében sikerült elegendő előnyt kiautózniuk, ezért ők végeztek a dobogón, de más sorrendben. A versenyt a Mercedes versenyzője nyerte, mögötte a dán pilóta ért célba, de pályaelhagyás miatt helyet cserélt Bereznay csapattársával. Ezzel az eredménnyel Opmeer 21 pontosra növelte az előnyét Rasmussennel szemben, Lucas Blakeley pedig már matematikailag sem érhetett fel a csúcsra. Emellett a csapatok között a Mercedes bebiztosította a bajnoki címét.
Az időmérő után úgy nézett ki, hogy Opmeernek nem kell aggódnia, hiszen ő a 4., míg ellenfele a 10. helyre kvalifikált az interlagosi pálya virtuális változatán. Rasmussen azonban mindenkinél tovább maradt kint a közepeseken, a lágyakon pedig a mezőny több mint felét megelőzte, és megnyerte a futamot.
Ahogyan a valóságban Sergio Pérez, úgy itt Marcel Kiefer próbálta segíteni csapattársát, a német pilóta sokáig feltartotta a mezőnyt. A bajnoki címhez viszont ez sem volt elég, mert Opmeer 4. lett, így 8 pontot megőrzött előnyéből, vagyis a Mercedes a valósággal ellentétben ezúttal nem bukta el a végén a biztosnak hitt egyéni elsőséget.
Helyezés | Versenyző | Pont |
1. | Jarno Opmeer | 195 |
2. | Frederik Rasmussen | 187 |
3. | Lucas Blakeley | 162 |
4. | Daniel Moreno | 100 |
5. | Bari Boroumand | 98 |
6. | David Tonizza | 83 |
7. | Marcel Kiefer | 71 |
8. | Nicolas Longuet | 69 |
9. | Fabrizio Donoso | 46 |
10. | Brendon Leigh | 42 |
11. | Joni Törmälä | 33 |
12. | Sebastian Job | 32 |
13. | Álvaro Carretón | 32 |
14. | Michael Romanidis | 14 |
15. | Josh Idowu | 10 |
16. | Simon Weigang | 10 |
17. | Daniele Haddad | 9 |
18. | Matthijs van Erven | 8 |
19. | Sipos Patrik | 8 |
20. | Cedric Thomé | 2 |
21. | Filip Prešnajder | 1 |
22. | Thijmen Schütte | 1 |
Helyezés | Csapat | Pont |
1. | Mercedes | 295 |
2. | Red Bull | 258 |
3. | Aston Martin | 171 |
4. | Ferrari | 125 |
5. | Alpine | 123 |
6. | McLaren | 108 |
7. | Alpha Tauri | 65 |
8. | Williams | 46 |
9. | Alfa Romeo | 12 |
10. | Haas | 10 |