Utólag már tudjuk, hogy a győzelemről nem ez döntött, de ha nincs az újabb piros zászló és a Mick Schumacher balesete miatti megszakítás az egyetlen, akkor könnyen lehet, hogy teljesen más lett volna a Szaúd-arábiai Nagydíj végkimenetele. A Haas pilótájának balesetekor először a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, amely mögött többen – köztük a két Mercedes-pilóta – kereket cseréltek, majd amikor mégis megszakították a versenyt, hátrányba kerültek.
Ennek oka, hogy a szabályok szerint piros zászlós megszakításnál engedélyezett a kerékcsere, így akik – például Max Verstappen – nem álltak ki a Safety Car mögött, gyakorlatilag időveszteség nélkül új gumira válthattak. Noha Lewis Hamilton elveszítette az első helyet, a pozíciók számát tekintve Lando Norris volt a legnagyobb vesztese a futam felfüggesztésének, így nem csoda, hogy a szabály megváltoztatását követelte.
A McLaren versenyzője a mezőnyben egyedüliként lágy gumikat használva a 6. helyen haladt a biztonsági autó beküldésekor, majd a kerékcserével visszaesett a 14. pozícióba. Már ezzel jóval többet bukott, mint a többi kereket cserélő pilóta (az előtte az 5. helyen haladó Sergio Pérez a 8. helyre állt vissza), a piros zászló azonban végképp betett neki, hiszen ezzel már abban sem bízhatott, hogy több pozíciót is visszanyerhet majd, ha a kereket nem cserélők később kiállnak.
Nyolc pilóta tehát úgy ugrotta át Norrist, hogy a megszakítás során szintén lecserélte a kerekét, így a britnek a folytatásban a 14. helyről a pályán kellett felzárkóznia.
Végül egy pontot szerezve a tizedik lett. „Néhányszor már megtörtént, mint például tavaly Monzában, hogy mindenki ingyen kerékcserét kapott, ez pedig tönkretette a versenyünket. Azt hiszem, Mugellóban is tönkretette, majd most itt megint – utalt a futam után a korábbi piros zászlós esetekre. – Természetesen mindig nekem jön ki rosszul, úgyhogy mindenkinél nagyobbat szívok.
Szerintem ez egy nagyon igazságtalan szabály, amit el kellene törölni."
Norris azt a javaslatot tette, hogy piros zászló esetén legyen kötelező a futam hátralevő részében egy kerékcsere és legalább két különböző keverék használata. „Szerintem az elfogadható lenne. Ami most van, viszont mindenkinek tönkreteszi a futamát. Annyi erőfeszítést ölünk bele, hogy aztán egy hülye szabály mindent elvegyen."
A McLaren britje elárulta, hogy már korábban is jelezte Michael Masinak, hogy nem ért egyet ezzel a szabállyal, majd kicsit odaszúrt az F1-nek, mondván, ha az a céljuk, hogy kavarodást idézzenek elő és növeljék a show-t, akkor úgysem fognak változtatni. „Már akkor felvetettem, amikor először megtörtént, majd akkor is, amikor másodszor. De mondhatok bármit, amit akarok, vagy amiben hiszek, nem én írom a szabályokat.
Nyilván a nézők szempontjából ez izgalmas, úgyhogy, ha ezt akarják és arra mennek, hogy magas legyen a nézettség, akkor tartsák meg. Szerintem viszont tönkreteszi a versenyzést és az erőfeszítést, amit beleteszünk."
Miután a McLaren csak egy ponttal szerzett többet a Ferrarinál, így lemaradása 38,5 pont a harmadik helyen álló Scuderiától, már csak matematikai esélye van dobogón végezni a konstruktőri értékelésben. Norris szerint ebben az utolsó néhány versenynek nagy szerepe van, és szerinte a tempójuk alapján közelebb kellene lenniük a maranellóiakhoz.
„Sokkal többet érdemeltünk, sokkal jobb munkát végeztünk, mint a helyezésünk mutatja. Persze hibáztam is néhányat, ezt el kell ismernem, mint például Brazíliában. De Katarban és Szaúd-Arábiában sok pontot kellett volna szereznünk. Mindkétszer többet a Ferrarinál, és legalább néhány pontot hoznunk kellett volna rajtuk.
Ez talán nem változtatna a végeredményen, de sokkal közelebb kellene lennünk.
De a körülmények, a szabályok és nyilván a két héttel ezelőtti defekt miatt semmit nem tehettünk, mindegy, mennyire voltunk gyorsak. Ez pedig szívás" – összegzett a pilóták pontversenyében Szaúd-Arábiában az ötödikről a hatodik helyre visszaeső (pont Leclerc előzte őt meg) Norris.