Felemás kép rajzolódott ki az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzése alapján, egy körön Lewis Hamilton nagyon gyorsnak bizonyult, hosszabb etapon viszont Max Verstappen is versenyképesnek tűnt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak kijelentette, szerinte az ellenfél jobb helyzetben van.
„A papírforma Lewis és a Mercedes mellett szól, de van egy lehetőségünk, és mindent bele fogunk adni. Max idén szívvel-lélekkel versenyzett, teljes elkötelezettséggel és bátorsággal ment, és ugyanezt várjuk tőle a hétvégén is. Ha sikerül megnyernünk, az lesz a legnagyobb sikerünk ebben a sportágban, az biztos.”
A második tréning alapján Verstappen sem volt elégedett.
„Nyilvánvaló, hogy a rövid etapok nem alakultak a terv szerint, nagy a lemaradásunk, de a hosszú etapokon versenyképesebbek vagyunk, és ez szintén fontos” – nyilatkozta a holland pilóta, aki több győzelemmel egyelőre vezeti az összetettet, de ugyanannyi pontot szerzett, mint legnagyobb ellenfele, a nyolcadik világbajnoki címére hajtó Hamilton.
Verstappen a szezonzáró előtt többször is hangoztatta, hogy úgy érzi, mostohán bánnak vele a sportfelügyelők és olyan eseményekért is büntetést kap, amelyeket mások megúsznak. Horner úgy vélte, az idei világbajnoki csatában a holland versenyzőnek nem csak Hamiltonnal kell szembenéznie, hanem az egész Mercedesszel.
Maxra jobban ráirányul a reflektorfény azért, ahogy vezet, és nyilvánvaló, hogy egy gépezettel néz szembe. Nem csak Lewis mint versenyző ellen megy, hanem az egész Mercedes-gépezet ellen.”
„Több emberük dolgozik a marketingosztályon, mint ahány szerelő nálunk a garázsban van. Néha úgy érződik, hogy kemény döntéseket hoznak ellene, amikor láthattuk, hogy más versenyzők megússzák, ha átlépik a fehér vonalat és más apróságokat. Biztos, hogy Lewis is ugyanezt mondja, de szerintem Maxon alaposan elverték a port néhányszor az év során, és ez sokba is került.”
Horner kiemelte, hogy idén a pályán és azon kívül is zajlott a küzdelem a két istálló között, az egyik vitás kérdést az erőforrás jelentette. A Mercedes pénteken az alacsonyabb teljesítményű, használt motorját építette Hamilton autójába, szombattól az újabb, erősebb változatot használják, Horner ezért elismerte, hogy nekik más módon kell jó köridőt elérni.
„Sok adatot gyűjtöttünk, vannak pontok, amelyeket rendeznünk kell az autó beállítása kapcsán, úgyhogy elég hosszú éjszakánk lesz itt és Milton Keynes-ben is. Szerintem a hosszú etapos tempónk egészen rendben van, csak a rövid etapokon kell javítanunk a balanszon. A [Mercedes] nagyon versenyképesnek tűnik, az első két szektorban biztosan, a 3-asban visszajövünk, de addigra már késő. Van még 23 óránk, hogy jobb beállítást és nagyobb tempót találjunk.”
A brit szakember szerint a pálya nyomvonalának változása miatt egyelőre határeset, hogy egy- vagy kétkiállásos versenyt terveznek-e, ő maga is érdekesnek nevezte, hogy melyik stratégia lesz a célravezető. Verstappen mindenesetre üdvözölte, hogy átépítették és gyorsabbá tették a Yas Marina Circuitet.
„Szerintem mókásabb vezetni rajta, általánosságban élvezetesebbek a gyors kanyarok. Különösen az utolsó szektorban, mindig nagyon szűkösek voltak a kifelé dőlő kanyarok, még most is vannak ilyenek, de az íve már kerekebb, úgyhogy pozitívan értékelem a változásokat” – nyilatkozta a Sky Sports műsorában.
Horner arra is kitért, hogy Sergio Pérez tudja, ezen a hétvégén az a feladata, hogy segítse Verstappent, ennek jegyében a mexikói pilóta alacsonyabb leszorítóerejű szárnyat próbálgatott a szabadedzésen.
„Nem tudom, mennyit javult a pálya tavaly óta, még mindig jó rajta vezetni, de számomra még mindig kérdéses, hogy mennyivel lesz jobb a versenyzés. Szerintem van némi teendőnk az éjszaka folyamán a mai edzések után. Különböző beállításokat próbálgattunk a két autóval, így van elég információnk, hogy kiválasszuk a legjobb alkatrészeket az időmérőre” – nyilatkozta.