Két nap múlva kezdetét veszi az első Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéje, ami nemcsak azért lesz különleges, mert a világ leggyorsabb utcai pályáján zajlik majd, hanem természetesen azért is, mert akár itt is eldőlhet a világbajnoki cím kimenetele. Persze ez csak abban az esetben lehetséges, ha Max Verstappen legalább 18 ponttal többet szerez Lewis Hamiltonnál, amire mindkét pilóta célbaérése esetén igen csekély az esély, különösen úgy, ha Verstappennek hátrasorolásos büntetéssel kell indulnia Dzsiddában. És hogy miért büntetnék a hollandot? A válasz: mert új motort szerelnek az autójába.
Noha a Red Bull korábban többször is hangsúlyozta, hogy a Szocsiban beszerelt negyedik erőforrással tervezi teljesíteni a szezont, Roberto Chinchero arról ír a Motorsport olasz kiadásában, hogy a Honda a motorcserét szorgalmazza Verstappen autójában. A japánok a hírek szerint nem megbízhatósági problémától tartanak, hanem a mostanra akár 3000 kilométert is futott motor természetes kopása miatt úgy vélik,
Verstappennek a cserével járó 5 helyes rajtbüntéssel együtt is nagyobb esélye lenne Lewis Hamilton ellen az utolsó két versenyen, mint ha a régi motorral szállna harcba.
A Red Bull esetében már csak azért sem valószínű, hogy gond adódna a megbízhatósággal, mert Verstappen és Pérez is csak a hetedik futamon, a Francia Nagydíjon kapta meg a második V6-ost, odáig pedig értelemszerűen rotálni sem lehetett a rendelkezésre álló motorokat, így az első hat futam összes edzését, időmérőjét és versenyét ugyanazzal az egységgel teljesítették probléma nélkül.
Chincero arról is ír, hogy
a Honda már Katarban motort cserélt volna Verstappen autójában,
a Red Bull azonban meg akarta várni, hogy miként alakul az időmérő, végül pedig Verstappen a futam előtt mindössze néhány órával közölt büntetése lehetetlenítette el, hogy időben motor cserélhessenek. Utólag persze már tudjuk, hogy a holland további 5 helyes hátrasorolással is felzárkózhatott volna Hamilton mögé a második helyre, akkora volt a tempóelőnye a mezőny többi tagjához képest.
Hogy Dzsiddában biztosan jön a csere, azt persze előre nem lehet kijelenteni, valószínűleg a Red Bull is majd csak a pénteki edzéseken látottak után hoz döntést, de mivel Hamilton autójába a Mercedes visszateszi a Brazíliában beszerelt friss motort, a hétszeres világbajnok várhatóan ultragyors lesz a 79%-ban padlógázon teljesítendő szaúd-arábiai körön, amire a Red Bullnak így vagy úgy, de reagálnia kell.