A Holland Nagydíj időmérőjén Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót Lewis Hamilton előtt, így a silverstone-i futam óta először fordul elő, hogy a két bajnoki rivális egymás mellől indul. A brit pilóta otthonában az első körben emlékezetes módon összeütköztek, és többekben felmerült a kérdés, hogy ez a Red Bull versenyzőjének hazai pályáján is meg fog-e történni.
Utóbbi már a Magyar Nagydíj hétvégéjén is felszólalt az ellen, hogy a sajtó folyamatosan ezzel foglalkozzon, most pedig Toto Wolff tett hasonló kijelentést. A Mercedes csapatfőnöke szerint nem lenne szerencsés, ha minden alkalommal, amikor egymás mellől kezdik meg a futamot, felmerülne ez a kérdés, és egyébként mindkét pilótát elég profinak tartja ahhoz, hogy az ilyen jellegű incidensek ne váljanak rendszeressé.
Szerintem a két főszereplő gyakran fog egymás mellől indulni, és nem hiszem, hogy feltételezhetnénk, hogy ez mindig balesettel fog végződni
– idézi a Racefans. – Mindketten a legjobbak között vannak, és tudják, hogy minden győzelem számít. Tisztességesen, ugyanakkor keményen fognak [harcolni]. Emellett úgy vélem, nem kellene már visszautalgatnunk a silverstone-i ütközésre, mivel idén még ötször elő fog fordulni, hogy egymás mellett állnak [a rajtnál].”
Wolff minden bizonnyal nem sokat gondolkodott, hogy milyen számot mondjon, de az eddigiek alapján benne van a pakliban, hogy igaza lesz. A két bajnokesélyes az első 13 nagydíjhétvégén összesen ötször sajátította ki az első sort, és további két alkalommal végzett közvetlenül egymás mögött a kvalifikáción. Jelen állás szerint (a mostanit leszámítva) 9 futam van hátra, vagyis, ha folytatódik a tendencia, akkor három-négy versenyen lehet hasonló a helyzet, de az öt még abszolút a hibahatáron belül van.
Persze mindez valójában semmit nem változtat a mondanivaló lényegén.
A Mercedes abból a szempontból mindenképpen előnyből várhatja a futamot, hogy két autóval küzdhetnek meg Verstappen ellen, akinek Sergio Pérez nem fog tudni segíteni. Wolff korábban elárulta, hogy a futamon taktikailag megpróbálják sarokba szorítani a holland pilótát, de a rajt utáni pillanatokra nem készülnek külön.
„Az első vagy a második kanyarra vonatkozóan nem lesz szó stratégiáról. A pilóták a saját mérnökeikkel átbeszélik a lehetséges forgatókönyveket, de nem hiszem, hogy emlékeztetni kellene őt, hogy hogyan kellene vezetni, vagy hogy mi a tét, mert ezt ő tudja a legjobban – utalt Hamiltonra. – Szóval ezt nem mi fogjuk irányítani.”