Fernando Alonso tavaly kétéves kihagyás után tért vissza a Forma-1 mezőnyébe az Alpine színeiben. Első éve összességében jól sikerült, bár nem titkolt célja, hogy jövőre a csapattal együtt még jobb helyezésekért harcoljon.
Hogy ez sikerül-e, az pár hónapon belül kiderül, mindenesetre a kétszeres F1-es világbajnok ezúttal is hangsúlyozta, hogy jól érzi magát a csapatnál.
A 40 esztendős versenyző tisztában van vele, hogy ritka esély adódott előtte, amikor ismét kinyíltak számára a Forma-1 kapui.
„A pályán és azon kívül is élveztem a csapattal töltött időt,és rendkívül boldog vagyok, hogy visszatértem – idézi a GPFans. – Megvolt számomra az a luxus, hogy akkor jöttem vissza a sportágba, amikor úgy döntöttem. Amikor úgy határoztam, kiszálltam, amikor úgy határoztam, visszatértem. Ez óriási luxus.”
Az elmúlt másfél évtizedben a beugrásokat leszámítva Alonsón kívül csak Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és Robert Kubica tartott hosszabb szünetet. A finn pilóta azonban pont a spanyol miatt került parkolópályára, a lengyel versenyző karrierjét a ralibalesete törte ketté, míg a hétszeres világbajnok a pletykák szerint nem teljesen önszántából vonult vissza 2006-ban. Alonso tudja, mennyire kiváltságos helyzetben volt.
„Normál esetben a pilóták nagyon kis része vezethet a Forma-1-ben, és nem könnyű ilyen lehetőséghez jutni – jelentette ki. – Emiatt hálás voltam.
Emellett a szezon úgy alakult, hogy mindig fejlődtünk és nagyon erősen zártunk, mindez pedig a legjobb módja volt a 2022-re történő felkészülésnek.”
A tavalyi idény első hétvégéin Alonsón érződött, hogy vissza kell rázódnia az F1-be, később azonban visszatért a régi formája. Ez végül sikerült is neki, főleg ami a futamokat illeti. A 40 éves versenyző elárulta, mi okozott számára leginkább fejfájást.
„A legnagyobb kihívást valószínűleg az első gumik jelentették, valamint a csapatok által követett filozófia az első felfüggesztés, a szervokormány és a kormánykeréktől kapott visszacsatolás tekintetében – magyarázta. – Ez nyilvánvalóan minden istálló esetében eléggé egyedi. Az első abroncsok szerkezete 2020-ról 2021-re ugyancsak megváltozott, és ez szerintem mindenkinek nehézséget okozott.”
Alonso hozzátette, leginkább a csapatot váltó pilóták szenvedték meg a helyzetet, és persze ő, aki két évnyi kihagyás után tért vissza a mezőnybe. Mindezek ellenére egyéni és csapatszinten is voltak sikeres hétvégék.
A legszebb pillanatok egészen biztosan a csúcspontok voltak, illetve azok a momentumok, amikor egy kicsit jobban teljesítettünk [a vártnál]