Kőkemény szezonnak néz elébe a Forma-1 mezőnye, hiszen a tervek szerint idén rekordot jelentő 23 futamot rendeznek. Ráadásul a tavalyinál jóval hamarabb, november 20-án vége lesz, hogy még a labdarúgó világbajnokság előtt befejezzék.
Ennélfogva a pilótáknak soha nem látott sűrűségű menetrenddel kell szembenézniük, ami messze nem csak a versenyzésből áll, főleg az élcsapatok esetében. Különösen nehéz dolga lehet George Russellnek, aki még nem annyira tapasztalt ezen a téren.
Szerintem év elején el fogok menni egy jó kis pihenőre. Azt hiszem, fontos lesz, mert a következő életem egyik legintenzívebb szezonja lesz a versenynaptár, valamint a pályán kívüli marketingtevékenység miatt
A brackley-i alakulat újdonsült pilótája hozzátette, az események várhatóan már csak azért is fel fognak pörögni, mert a koronavírus-járvány alatt kevesebb ilyen típusú tevékenységre van lehetőség. Éppen ezért úgy határozott, hogy az év elején pihen tíz napot, aztán január közepén-végén nekilát a munkának.
Fontos is lesz, hogy minél jobban felkészüljön a szezonra, hiszen az idei autók teljesen más koncepció mentén épülnek a tavalyiakhoz képest. Emiatt jelenleg lehetetlen megjósolni az erőviszonyokat, sőt, Russell úgy véli, még az idény elején látottak alapján sem érdemes messzemenő következtetéseket levonni az összetett végeredményét illetően.
Nagyon várom, hogy részese legyek egy olyan autó fejlesztésének, amely drasztikusan javul a szezon folyamán
„Biztosan lesz néhány érdekes kivitelezés, és talán néhány kiscsapat is, amely dominálni fog az előszezoni teszteken vagy a nyitóversenyen. Az a lényeg, hogy ki fejlődik a leggyorsabban és a leghatékonyabban, és hogy a következő évekre megteremtsük az alapokat. Ezen a téren, mérnöki szempontból nagyon izgatott vagyok.”
A Mercedes ugyanakkor várhatóan megint ott lesz az élmezőnyben, még annak ellenére is, hogy a Red Bullt leszámítva mindenkinél később fejezték be a 2021-es autó fejlesztését. Felmerül a kérdés, hogy az elmúlt három évben a rajtrács egyik, ha nem a legrosszabb autóját vezető Russell milyen gyorsan veszi fel a tempót. A 23 éves versenyző azonban állítja, a Williamsnél szerzett tapasztalatok csak megkönnyítik a helyzetét.
Hálás vagyok a nehézségekért, amelyekkel az évek során szembesültem a pályán, mivel amikor az ember gyorsabb autóba ül be, a dolgok gyakran könnyebbnek tűnnek
Russell úgy véli, ilyenkor még a stratégiát is könnyebb meghatározni. Az egyszeres dobogós elmondta, komplettebb pilótának érzi magát, és igyekszik felhalmozni a megfelelő eszközöket és tudást, hogy, amikor a helyzet úgy kívánja, éljen ezekkel.
Biztos vagyok benne, hogy a [további] F1-es karrierem során nem lesz évről évre az enyém a legjobb autó,