Már csak tíz napot kell várni arra, hogy a Red Bull csapatmenedzsere által az idei szezon lehetséges sötét lovaként aposztrofált Ferrari is bemutassa idei autóját. A vörösök a közösségi médiában a minap közzétettek egy részletet, hogy egy kicsit fokozzák az érdeklődést az F1-75 kódnevű versenygép iránt, ezt a képet pedig sokan az új autó egy részletének gondolták, ám a szemfülesebbek rájöhettek, hogy nem az.
A fentebbi képről van szó, amelyhez csak annyit írtak, hogy „Készen álltok?". A renderen a bal oldali első kerék, az orrész és az első szárny látható oldalnézetből, ám mielőtt elkezdenénk elemezni, hogy milyen megoldásokkal rukkoltak elő a maranellóiak ezen a fronton, érdemes egy pillantást vetni az F1 által megépített 2022-es demóautóra, azzal összehasonlítva ugyanis látszik, hogy a Ferrari azt használta a posztjához, azaz a képen nem az F1-75 van.
Az F1-es előszezon velejárója, hogy a csapatok egymást is igyekeznek átverni, de azért nyilvánvalóan a többi istálló mérnökei is látják, hogy a Ferrari autója az F1 által megépített változat vörösre színezett verziója, és a maranellóiak is elrejtették a megoldókulcsot a képen, azt kivilágosítva ugyanis a következő felirat válik kivehetővé a kép alján: „Ez nem a 2022-es autónk, 2022.02.17, maradjon velünk!"
Miután a riválisok és az F1-es szakértők bevett módszere, hogy a csapatok által közzétett rendereket azonnal világosítják, hátha láthatóvá válnak rajtuk addig nem látott részletek, a Ferraritól ez az apró poén alighanem nekik szólt.
Nem a Ferrari az egyetlen, amely a közösségi médiában igyekszik egy kicsit összezavarni mindenkit, hiszen a Mercedes is pontosan ugyanezt teszi. Az idén a Red Bull elleni visszavágásra készülő istálló a Haas bemutatójának napján posztolt egy képet azzal a felirattal, hogy „egy héttel közelebb kerültünk a W13-as bemutatójához." A fotón egy teljesen fekete autó látható, amely több helyen is megegyezik az F1-es demókocsival, ám az orra például más, hiszen nem nyúlik az első szárnyon túlra.
A Motorsport.com olasz kiadása a képet kivilágosítva azonnal el is kezdte találgatni, hogy a csapat továbbra is a nyomórudas felfüggesztésre esküszik (ellentétben a McLarennel, amelytől vonórudas változat várható), és elképzelhető, hogy úgynevezett "hangyászorra" lesz a kocsinak, azaz az orrkúp viszonylag meredeken lefelé ívelődik és az első szárny kezdetéig tart.
Craig Scarborough ismert technikai elemző a Twitteren azonban kinevette az olasz szaklapot, mondván nem dőlhetnek be ennek, és a Mercedes továbbra is csak egy alapautót mutogat, aminek a valóságban nem sok köze lesz az igazi modellhez.
Noha ez a valószínűbb, jelenleg már az sem lenne ördögtől való, ha egyes részleteket elárulnának a csapatok, hiszen egyrészt senki nem tudja, hogy valójában mi lesz a legjobb megoldás, ezért a aligha kezdenék fejvesztve másolni egymás megoldásait, másrészt korántsem biztos, hogy egy-egy részlet egy másik autóra alkalmazva is a kívánt hatást érné el, harmadrészt pedig egyes megoldásokat már úgysem lenne lehetőség átvenni.
A Mercedes február 18-án mutatja be az idei autóját.