A Ferrari után egy nappal, a mezőnyből összességében nyolcadik istállóként a Mercedes is bemutatta az új szabályok alapján épült autóját, a W13-ast. A versenygépet egy online esemény keretében leplezték le többek között a két pilóta, valamint a csapatfőnök Toto Wolff részvételével.
A téli szünet során leginkább arról ment a találgatás, hogy a csapat zsinórban harmadszor is feketébe öltözteti az autót, vagy 2019 után ismét a hagyományos ezüst színt láthatjuk. Nos, a bemutatón kiderült, hogy
utóbbi mellett döntöttek, de a csapattagok ruházatának színe nem változott, így mondhatni, köztes megoldás született.
A Mercedes minden bizonnyal a szokásosnál is motiváltabban vág neki az idénynek, miután ugyan a konstruktőri bajnokságot zsinórban nyolcadik alkalommal is megnyerték tavaly, a presztízsét tekintve mindenképpen fontosabb egyénit elvesztették, miután Lewis Hamilton kikapott Max Verstappentől. A brit pilótával kapcsolatban sokáig az sem volt biztos, hogy folytatja-e a versenyzést, de az utóbbi hetekben eldőlt, hogy idén is ott lesz a mezőnyben.
Csapattársa George Russell lesz, aki a Mercedes juniorjaként a Williamsnél töltötte az elmúlt három évet. A 24. születésnapját kedden ünneplő versenyző elsősorban az időmérőkön magaslott ki, de tavaly több futamon is pontot tudott szerezni, a furcsa körülmények között megrendezett Belga Nagydíjon pedig felállhatott a dobogóra. Egyszer már a Mercedesnél is kipróbálhatta magát, amikor a koronavírusos Hamiltont helyettesítette a 2020-as Szahíri Nagydíjon, de egy elrontott kerékcsere és egy defekt megfosztotta a győzelem esélyétől.
Annak ellenére, hogy az idei évre jelentősen megváltoztak a technikai előírások, meglepetés lenne, ha a Mercedes az élmezőnyön kívül találná magát,
még úgy is, hogy a Red Bull-lal együtt a többieknél tovább fejlesztették a tavalyi autót. Olyannyira, hogy az istálló szimulátorpilótája nemrég rendkívül optimistán nyilatkozott a W13-asról.
A nap nem csupán a bemutató miatt szól a Mercedesről, hiszen az Aston Martinhoz hasonlóan közvetlenül a leleplezést követően az egyik filmes napjukat felhasználva bejáratják az autót Silverstone-ban. Ennek során Hamilton és Russell összesen legfeljebb 100 km-t tehet meg az új versenygéppel.
A Red Bull-lal ellentétben a Mercedes nem a tavalyi demóautóhoz nagyon hasonló verziót leplezett le, hanem azt, aminek vélhetően a továbbfejlesztett változatával pályára gurulnak. Az autó orra kifejezetten hosszú és alacsonyan végződik, emellett megfigyelhető, hogy a padlólemez szegélye hullámos kialakítású, az oldalszekrények pedig a Ferrarival ellentétben keskenyek. Ami a hátsó szárnyat illeti, az elem mindkét oldalon lefelé hajlik. Az autó elején nyomó-, a hátulján vonórudas felfüggesztés látható, és az első szárny két véglapjára egy-egy szenzort is tettek, amelyek a gumik hőmérsékletét hivatottak mérni.
„Az elmúlt években mindig ugyanaz volt a csapat gondolkodásmódja: a pontszám visszaáll nullára – nyilatkozta Wolff a bemutatón. – Semmi nem áll rendelkezésre az előző évekből, amivel megnyerhetnénk a mostani bajnokságot. Nem követelünk semmit, és nem érzünk jogosultságot valamire.
Mint minden évben, ezúttal is szkeptikusak vagyunk, hogy elég jó munkát végeztünk-e, és ez a helyes mentalitás.”
„Nekem minden évben két kedvenc pillanatom van: amikor először beindítjuk a motort, ami esetünkben nagyon korán, már decemberben megtörtént, a második pedig az, amikor az autót összerakják – folytatta az osztrák üzletember. – Az elmúlt napokban néztem ezt a hihetetlen gépet, és nagyon izgalmas látni, hogy készen van a karosszéria. Egészen elképesztő, de remélem, akkor is elképesztő lesz, amikor egy óra múlva vezetni fogjuk.”
Hamilton idén ismét megpróbálhatja megszerezni nyolcadik világbajnoki címét, amivel megdöntené Michael Schumacher rekordját. A brit pilótát bizonyára fűti a visszavágás vágya, ám egyelőre óvatosan fogalmazott ezzel kapcsolatban.
Egyelőre semmilyen célt nem tűztem ki az idei évre
Russelltől azt várják, hogy ha nem is győzi le újdonsült csapattársát, elődjénél, Valtteri Bottasnál mindenképpen jobban szorongassa meg. A 24 éves versenyző abból a szempontból kedvező helyzetben van, hogy sokakat már régről ismer a csapatból, így a beilleszkedés nem okoz számára akkora nehézséget.
Rengeteg arc van, akit az elmúlt hat-hét év során megismertem