BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 06: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21, Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on the grid during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 06, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Joe Portlock - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Günther Steiner úgy véli, a korábbi híreknek megfelelően valóban három sprintfutamot fognak rendezni az eredetileg tervezett hat helyett. Ez utóbbi a nagycsapatok követelése miatt elbukni látszik, de a Haas csapatfőnöke megértő velük szemben.
Továbbra sem dőlt el, hogy rendeznek-e idén sprintfutamokat, és ha igen, akkor mennyit. A legutóbbi információk szerint az F1 letett az eredeti tervéről, és arról tájékoztatta az istállókat, hogy legfeljebb három szombati versenyt fognak tartani, miután az élcsapatok és a többiek között feloldhatatlan érdekkonfliktus alakult ki.
A mezőny tíz alakulatának, valamint az F1 vezetésének és az FIA-nak február 14-ig kell megegyezniük, ugyanis a Motorsport Világtanács aznap ülésezik legközelebb, és akkor tudja jóváhagyni a tervezetet. Günther Steinernek nincsenek pontos információi a szituációról, de
úgy véli, a kompromisszumos megoldás fog megvalósulni.
„Nem tudom, mi történik – kezdte a Haas csapatfőnöke a pénteki autóbemutató utáni sajtóbeszélgetésen. – Tíz nap múlva összeül az F1-es bizottság, és [ezt követően] jobban látjuk majd, mi a helyzet ezen a téren. Szerintem három sprintfutamunk lesz, de ez az én véleményem. Szóval meglátjuk, mire jutunk, de még nem tudom a választ.”
A hat idei sprintverseny azért nem valósul meg szinte biztosan, mert a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari azt követeli, hogy növeljék meg a jelenleg 140 millió dolláros költségplafont. A fejleményekről Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója számolt be korábban, akin érezhető volt, hogy ellenzi ezt a fajta álláspontot a nagycsapatok részéről. Steiner azonban ennél jóval megértőbbnek bizonyult.
„Nem mondanám kiábrándítónak – szögezte le. – Próbálják végezni a munkájukat, ahogyan tudják. Ha az embernek van pénze, akkor magasabb költségvetési plafonra van szüksége. Amikor pedig nincs pénz, akkor megpróbál több pénzt szerezni.
Szóval úgy gondolom, hogy csak a munkájukat végzik, ami nem okoz nekem csalódást.”
Mivel a többi istálló nem hajlandó belemenni a költségvetési korlát növelésébe, patthelyzet alakult ki, hiszen az aktuális évre vonatkozó szabályváltozások elfogadásához legalább nyolc istálló beleegyezése szükséges. Az olasz szakember azonban bízik benne, hogy sikerül mindenki számára kielégítő módon pontot tenni az ügy végére.
„Szerintem megvan a megfelelő vezetés, ami megoldja [a problémát] – fogalmazott. – Ezt kell tennünk, lobbiznunk kell a másik oldalon [hogy a költségplafon ne emelkedjen]. [Az élcsapatok] arra próbálták használni az erejüket, hogy valami olyat mozdítsanak el, ami segíti őket a teljesítmény terén, vagyis hogy több pénzt költhessenek, miközben néhány istállónak több pénzre van szüksége.”
Steiner hozzátette, a valódi probléma szerinte nem a tavaly bevezetett új szabály, vagy esetleg az, hogy az idei évre 5 millió dollárral csökkentették a limitet. „Nem a költségvetési korláttal van a gond, hanem a pénzzel, aminek szerintem az emberek többségének is problémája van. Azonban úgy vélem, a vezetés megoldja ezt.”