A Haas meglepő fordulattal a bahreini tesztelés kezdete előtt bejelentette, hogy korábbi pilótáját, a csapattal 2017 és 2020 között versenyző Kevin Magnussent szerződtette az orosz főszponzorral együtt kirúgott Nyikita Mazepin helyére. A 29 esztendős dán pilóta két sportautó-csapattal is szerződésben állt az idei évre, mégis azonnal igent mondott Günther Steiner hívására, majd elmondta, maga sem gondolta volna, hogy ennyire hiányzott neki a Forma-1. A csapatfőnök pedig jól tette, hogy a Haas 2020 végén menesztett kettőséből őt kereste meg, Magnussen volt csapattársa ugyanis másképp reagált volna.
Miután négy szezont húztak le együtt, Romain Grosjean és Magnussen neve eggyé vált a fennállása első öt idényéből négyet ezzel a kettőssel töltő (Grosjean 2016-os beszállása óta az istálló pilótája volt) Haasszal, amely a 2021-es szezonra a Mick Schumacher–Mazepin duóra váltott. Közülük most utóbbi elment, Magnussen pedig visszatért a helyére, így az idén nem fog sem a Peugeot színeiben indulni a hosszú távú-világbajnokságban (WEC), sem a Chip Ganassi Racing-gel az amerikai sportautó-bajnokságban.
Volt csapattársa ugyanakkor nem hagyta volna ott az IndyCart, amelyben a Dale Coyne Racinggel teljesített bemutatkozó idénye után az idén az Andretti-csapattal már a győzelmekért is harcolhat.
Sokan kérdezték, hogy visszamentem-e volna, de nem
– idézi a korábban 179 F1-es nagydíjon elrajtoló franciát a Motorsport Week. – Nagyon boldog vagyok az Egyesült Államokban és az IndyCarban. Annyira izgatottá tesz, hogy minden versenyen van esélyem a győzelemre. Elképesztő karrierem volt az F1-ben, a magam mögött hagyott versenyek az életem hatalmas részét teszik ki. De most a következő fejezetet írom, ami a futamgyőzelmekről és a bajnoki cím megszerzéséről szól. Úgyhogy nem adtam volna pozitív választ a telefonhívásra."
Grosjean és Magnussen csapattársakként nem egyszer összeakasztották a bajszukat a pályán és így azon kívül is, a francia azonban ennek ellenére boldog, amiért volt csapattársa újabb lehetőséget kapott az F1-ben. „Szerintem ez nagyszerű és nagyon örülök Kevinnek. Remek srác, noha nem mindig jöttünk ki jól, mert más álláspontot képviseltünk a csapattárs elleni versenyzésről. Néhányszor összeértek a kerekeink a pályán, majd átbeszéltük, hogy mit gondolunk, onnantól pedig minden simán ment."
A 35 esztendős veterán szerint Magnussen nem fog csalódást okozni, már csak egy jó autó kellene neki.
„A Haas belekerült ebbe a helyzetbe, amikor mindenféle dolog történik a világban, különböző döntések születtek és szakítottak az Uralkalival. Úgy hiszem, Mazepin azért vezetett a csapatnak, mert rengeteg szponzorpénzt hozott.
Ami Mick Schumacher illeti, olyan csapattársa lesz, akinek rengeteg F1-es tapasztalata van és nagyon gyors. Kevin erőssége az, hogy mindig képes alkalmazkodni az autóhoz. Boldogul vele anélkül is, hogy a kocsi tökéletes lenne.
Remélem, hogy a Haas versenyképes autót ad neki. Aggódom, hogy annyira nem lesz az, de ki tudja, lehet, hogy tévedek. Remélem, hogy Kevin csatázhat néhányszor a mezőny elejében."
A Haas VF-22-es megbízhatósága pocsék volt az előszezoni teszteken, a Bahreinben elért köridejeik azonban bizakodásra adhatnak okot, noha jobb körülmények között érték el azokat, mint a mezőny többi tagja.