Max Verstappen zárta a legjobb idővel a bahreini tesztelést, miután a harmadik napon több mint fél másodperccel megverte a mezőnyt. Bár 1:31.720-as körét a leglágyabb keverékű, C5-ös abroncsokon futotta, sokan ezzel együtt is úgy vélik, hogy a Red Bull a szezonnyitó legesélyesebb alakulata. A holland pilóta ugyan elégedett, de nem bízza el magát, mint ahogyan csapata sem.
Bár a második napon az RB18-as többször is látványosan alulkormányzottá vált, másnapra rendkívül stabilnak tűnt, még úgy is, hogy Verstappen egyszer megpördült vele, igaz, közvetlenül ezt követően sikerült megautóznia addigi leggyorsabb körét. A címvédő ennek megfelelően elégedetten szállt ki a kocsiból.
Jól éreztem magam az autóban, az egyensúly szempontjából is, ez utóbbi rendkívül fontos
Verstappen sokáig Charles Leclerc mögött volt (igaz, eggyel keményebb gumikon), majd az utolsó félórában kétszer is javított a C5-ös gumikon, és végül a monacói pilótának 695 ezredet, George Russellnek pedig már több mint 1 másodpercet adott. A 24 éves versenyző azonban nem von le messzemenő következtetéseket a mostani eredményekből, hiszen tudja, a jövő heti Bahreini Nagydíjon mindenki gyorsabb lesz.
„Az, hogy a nap folyamán minden alkalommal egyre gyorsultunk, természetes fejlődés, többek között azért is, mert a jövő heti nagydíjra való tekintettel különböző [keverékű] gumikat próbáltunk ki – emelte ki. –
Senki nem mutatta meg a valós tudását, beleértve minket.”
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a tesztek befejeztével rengeteg szurkoló és szakértő megtippeli az erősorrendet. Verstappen viszont nem tartja szükségszerűnek, hogy aki az idény elején elöl lesz, az végig ott is fog maradni.
„Szerintem ez a szezon nem feltétlenül arról fog szólni, hogy hogy állunk az első három futamon, hanem arról, hogy milyen gyorsan fejlődünk – vélekedett. – Minden új, és rengeteget kell még tanulnunk az autóról, szóval az idény során folyamatosan gyorsulnunk és fejlődnünk kell.”
Bár Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szombaton az Auto Motor und Sportnak kijelentette, hogy szerinte legrosszabb esetben is egy szinten vannak a Ferrarival, a csapat Verstappenhez hasonlóan inkább a visszafogottságot képviselte. Ennek megfelelően Guillaume Rocquelin, a bikások versenymérnöke is így tett.
A köridők lényegtelenek, a nap inkább arról szólt, hogy összeszedjük az elmúlt napok tanulságait
A versenyzők között jó néhány esetben volt jelentős a különbség csapaton belül, nem volt ez másképpen a Red Bullnál sem, hiszen Verstappen 1,385 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Sergio Pérez délelőtti idejénél. Ez a teszteken megszokott, Rocquelin mégis kitért ennek okaira.
„Voltak kisebb különbségek Max és Checo között a gumikiosztás tekintetében, de általánosságban [mindkettejüknél] az volt a lényeg, hogy jó alapot hozzunk létre, amivel nekivághatunk a versenyhétvégének, és azt hiszem, ezt sikerült elérnünk.”