Azok után, hogy januárban a Forma-E vezérigazgatója, Alejandro Agag kijelentette, hogy szerinte egyesülnie kéne a szervezetének a Forma-1-gyel, most egy pártatlanabb, ám legalább annyira befolyásos ember is megszólalt a témában. Carlos Tavares a világ negyedik legnagyobb autógyártójának, a Stellantis nevű óriásvállalatnak a vezérigazgatója, amely cég összesen 16 márkát működtet. A portugál szakember az elektromos sorozat római versenyhétvégéje alatt elárulta, hogy a közelmúltban megduplázta a vállalatának részesedését a Forma-E-ben (a jelenleg is versenyző DS után a Maserati is csatlakozni fog a sorozathoz 2023-tól), mert az FE a legkomolyabb növekedési potenciállal rendelkezik.
Kifejtette álláspontját, miszerint
a két sorozat a jövőben nem létezhet egymás mellett,
egymástól függetlenül, hiszen a közvélemény egyre inkább az elektromos járműveket támogatja a belső égésű motorosok helyett, valamint a törvényi szabályozások is abba az irányba haladnak, hogy a benzines és dízeles autók iránt megszűnik a kereslet.
„Itt [az FE-ben] is megjelentek már a nagy autógyártók, akik harcolni és versenyezni próbálnak egymással – mondta Tavares a The Race-nek. – A Forma-E-ben nagy lehetőség rejlik a fejlődésre, azaz
egyszer eljön az idő, hogy feltegyük a kérdést: Formula-1 vagy Formula-E?"
A Stellantis első számú embere szerint az átlagpolgárok fognak a száguldó cirkusz ellen fordulni, mert a társadalom első számú problémáját, a globális felmelegedést orvosolni kell, ennek érdekében pedig a közönség is előbb-utóbb fel fog lázadni az üzemanyagot használó autókat alkalmazó sorozat(ok) ellen.
El fog jönni az a pillanat, amikor a Forma-1 már nem tud tovább versenyezni a belső égésű motorjaival, mert az emberek nem fogják már elfogadni
– folytatta Tavares. – Olyan nagy lesz a társadalmi nyomás, hogy az F1-nek ki kell lépnie ebből a technológiából, akkor pedig a két sorozatnak egyeztetnie kell az FIA-val arról, hogy milyen irányban haladjanak tovább."
A Forma-E-nek 2039-ig szól a szerződése olyan kizárólagossági záradékkal, amely garantálja, hogy az első számú elektromos világbajnokság lesz, így Tavares nem a semmibe beszél.
A Stellantis 2025-ig legalább 35,5 milliárd dollárt (12,3 billió forintot) tervez a járművei villamosításába fektetni, és csak Európa és az Egyesült Államok számára összesen 40 elektromos és 15 plug-in hibrid modellt tervez gyártani.
Ezek a hatalmas számok azt mutatják, hogy az amszterdami székhelyű vállalat vezérigazgatója komolyan gondolja az elképzeléseit.