Jelen állás szerint nem kérdés, hogy ha újra megszerzi a régóta áhított vb-címet a Ferrari, azt melyik pilótájának köszönheti: Charles Leclerc az eddigi három futamból kettőt megnyert, és a harmadikon is végig harcban állt a győzelemért, míg Carlos Sainz egyelőre képtelen tartani vele a lépést. A spanyol hátránya az edzéseken jellemzően csekélyebb, de amikor igazán számít, Leclerc többet hoz ki az autóból.
A maranellóiak korábbi pilótája, Eddie Irvine úgy látja, a Max Verstappen elleni csata megkívánja, hogy a Ferrari megszüntesse az egyenlőséget Leclerc és Sainz esetében, és előbbit nevezze ki falkavezérré.
„Sainz második számú pilóta, de néha elé tud kerülni" – nyilatkozta a csapatnál 1996 és 1999 között Michael Schumacher oldalán versenyző pilóta a La Gazzetta dello Sportnak.
Mattia [Binotto, a csapatfőnök] helyében sorrendet állítanék fel, mert Verstappent nagyon nehéz legyőzni, és rossz lenne [Leclernek], ha a csapattársa pontokat venne el tőle.
Sainz az első ferrari szezonjában többször legyőzte Leclerc-t, az új szabályok szerint épült idei autójára viszont egyelőre közel sem érzett rá annyira, mint csapattársa. Mivel a Ferrari sosem vonakodott különösebben a csapatsorrend alkalmazásától, ha nem lép szintet sürgősen, könnyen Leclerc szárnysegédjévé válhat, akit könnyen háttérbe szorítanak vagy beáldoznak, amennyiben a helyzet úgy kívánja.
Nemrég Helmut Marko bevallotta, a Red Bullnál arra számítottak, Sainz pontokat fog elvenni Leclerctől, ezért csalódtak, hogy ilyen hasznot nem termelt nekik korábbi pilótájuk.
A csapatfőnök határozott nemmel felelt arra felvetésre, hogy máris csapatsorrendre lenne szükség. „Még csak három versenyen vagyunk túl – közölte. – A versenyzőink szabadon harcolhatnak egymással. Várom, hogy élvezhessem a csatájukat a jó pozíciókért, lehetőleg az 1. helyért."
Irvine méltatta Binottót is, amiért újra a mezőny élére kormányozta a csapatot. „Mindig nagyon nyugodt, sosem láttam stresszben. Nem könnyű a Ferrarinál dolgozni, és helyes volt megtartani őt" – utalt arra, hogy a szurkolók közül egyesek már megváltak volna a mérnöki stábból előléptetett szakembertől.
Maranellóban megértették, hogy alapvető fontosságú a folytonosság. Időt kell adni az embereknek:
„Jean Todt 1993-ban érkezett a csapathoz, és hét évre volt szüksége a vb-cím megnyeréséhez, pedig a legjobb pilóta is megérkezett a fedélzetre. Todt és Schumacher mellett ott volt Ross Brawn és Rory Byrne, mégis sok időbe telt, mire nyertek. Szóval hihetetlen, amit Mattia eddig elért. Örülök neki."
Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy még korántsem lefutott a meccs. „A Red Bull, Verstappen és Adrian Newey ellen kell harcolni, ez nagyon nehéz."