Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc steers during the Emilia Romagna Formula One Grand Prix at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 24, 2022. (Photo by GUGLIELMO MANGIAPANE / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Megkezdte a jövőre használatos abroncsok tesztelését a mezőny: az első két napon összesen négy csapatnak volt lehetősége körözni az imolai pályán az új gumikkal. A több, mint 100 kört teljesítő istállók mellett a Pirellinek is hasznos információkkal szolgált ez a lehetőség, amiből a szezon folytatásában a Hungaroringen is láthatunk példát.
Túl van az első idei gumitesztjén a Pirelli, miután a 2023-ra tervezett abroncsokat kedden és szerdán száraz, meleg időben próbálta ki összesen négy istálló az Autodromo Enzo e Dino Ferrari pályán. Április 26-án Esteban Ocon az Alpine-nal 122, Pierre Gasly az AlphaTaurival 121, míg Csou Kuan-jü az Alfa Romeóval 120 kört teljesített.
Másnap az Alpine helyett a Ferrari tesztelhetett az autójával: délelőtt a vb-éllovas Charles Leclerc 63 körig, délután pedig csapattársa, Carlos Sainz 51 körig ült a volánnál. A másik két csapatnál egész napra pilótaváltás volt keddhez képest: A C42-t Csou helyett Robert Kubica vezette 100 körön át, az AT03-ban pedig Gasly helyett Cunoda Juki ült 103 kör erejéig.
Fontos, hogy mindenki a saját, idén használt autójában foglalhatott helyet, így az Emilia Romagna Nagydíjhoz képest csupán az volt újdonság a versenyzők számára, hogy nem az elmúlt két hónapban megszokott négy gumi volt rá felszerelve. A Pirelli és természetesen az istállók számára is azonban fontos tapasztalatot jelentett a körözés,
a most rögzített adatokat a jövő évi autók fejlesztése során figyelembe tudják venni, és az idei beállításokon is tudnak módosítani szükség esetén a gyakorlás alapján.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a versenynaptár sűrűsége miatt nehezebb dolga volt kijelölnie az olasz gumiabroncs-gyártónak, hogy melyik hétvégék után maradjon a helyszínen néhány csapat tesztelni.
A Magyar Nagydíjat követően például az Aston Martin és a Mercedes fog a Hungaroringen plusz napokat eltölteni, hogy segítsen a Pirellinek és önmagának.
A 25 alkalomból (amiből az imolai lehetőségnek köszönhetően haton túl vagyunk) 18-nak az időpontja van rögzítve, a többiek közül pedig néhány akár egy-egy nagydíj második szabadedzésére is eshet. A Haas kivételével minden csapat két helyre jelentkezett be, az Alfa Romeo és az AlphaTauri tehát már ki is használta ezeket a gyakorlásait.
A Pirelli 2023-as tesztjének további, már rögzített időpontjai, helyszínei, és az azokon részt vevő csapatok: június 24., Mugello: Ferrari július 12., Red Bull Ring: McLaren, Red Bull és Williams július 13., Red Bull Ring: Alpine, McLaren és Williams augusztus 2., Hungaroring: Aston Martin és Mercedes augusztus 3., Hungaroring: Aston Martin és Mercedes szeptember 13., Monza: Red Bull