Toto Wolff, Team Principal & CEO Mercedes AMG Petronas Formula One Team, portrait during the Formula 1 Winter Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on February 24, 2022 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto) (Photo by Xavier Bonilla / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Miután Lewis Hamiltont a Monacói Nagydíj feléig feltartotta - a szándékosan lassan autózó - Fernando Alonso, Toto Wolff úgy gondolja, hogy ideje változtatni a pálya elrendezésén a szervezőknek. Az osztrák szakember azonban tanácstalan azt illetően, hogy hogyan is lehetne egy új vonalvezetést kidolgozni a szűk utcákon.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint ideje megfontolni a monacói utcai versenypálya vonalvezetésének a megváltoztatását egy olyan futam után, amelyen fájdalmasan nyilvánvaló volt az előzési lehetőségek hiánya. Lewis Hamilton a verseny jelentős részében a Fernando Alonso által vezetett bolyban ragadt, ráadásul a spanyol öt másodperccel lassabban köröket futott, mint az előtte haladók, hogy kímélje az abroncsait.
Meg kell vizsgálnunk Monacót. Ha egy autó tényleg képes öt másodperccel lassabb köröket futni, mint az élen állók, és fel tudja tartani a mögötte autózókat, akkor kár itt versenyt rendezni. Át kell gondolni a pálya vonalvezetését, így elkerülhetjük a jövőben, hogy autóbemutatót tartsunk versenyzés helyett.
- fogalmazott élesen Wolff a hétvégi futamot követően.
— Mercedes-AMG Motorsport (@amgmotorsport) May 29, 2022
"A másik tanulsága a hétvégének, hogy Monacóban tényleg a megszerzett rajtpozíció a legfontosabb. Öt másodperccel lassabban autózni olyan, mintha átülnél egy Forma-2-es autóba."
Monaco egy fantasztikus helyszín, és mindig elképesztő itt lenni, de talán meg kell néznünk mit tehetünk a versenypálya módosítása érdekében. Ha egy versenyző tud öt másodperccel lassabban tud körözni előtted, és még ennek ellenére sem tudod megelőzni őt, akkor az elgondolkodtató.
Wolffnak egyelőre nincs ötlete az alternatív pályarajzot illetően A monacói pálya a Nouvelle Chicane 1986-os üzembe helyezése óta nagyrészt változatlan maradt. Régóta ismert tény, hogy rendkívül nehéz itt előzni, még akkor is, amikor az F1-es autók jóval kisebbek voltak, mint a jelenlegi 2022-es modellek.
Úgy tűnik, hogy a monacói szűk, kanyargós utcák által szabott határok megnehezítik az alternatív vonalvezetés megtalálását, és Wolff is elismerte, hogy tanácstalan azzal kapcsolatban, hogy milyen változtatásokat lehetne eszközölni. A Mercedes csapatfőnöke nem véletlenül időzítette mostanra a monacói helyszínnel kapcsolatos kritikáját. Az F1 épp azon dolgozik, hogy megállapodás szülessen a Monacói Nagydíj naptárban maradásáról, mivel a jelenlegi szerződése ezzel a futammal lejárt a helyszínnek.
Szükségünk van Monacóra és Monacónak is szüksége van a Forma-1-re. A pályaelrendezés megváltoztatása lehet az egyedüli megoldás. Nem tudom, hol és hogyan lehetne kialakítani egy új aszfaltcsíkot. Az alagút már most is elég gyors, de nem tudom, mit lehetne tenni. Talán megszabadulhatnánk a sikántól, így az alagútból kilépve egy hosszú egyenes következhetne. Akkor viszont a Tabac túl gyors lenne, szóval talán ott kellene elhelyezni valamilyen lassítót.
- gondolkozott hangosan az osztrák szakember. Forrás