Aston Martin's Canadian driver Lance Stroll leaves the pits for the second practice session at the Monaco street circuit in Monaco, ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix, on May 27, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Nincs megfelelő bizonyítékuk az Aston Martin ellen a szellemi tulajdonuk tiltott felhasználásáról, de állásfoglalást várnak az FIA-tól az autómásolási lehetőségek kapcsán. Azért sem támadják őket, mert nem közvetlen vetélytársuk.
A Spanyol Nagydíjon nagy port kavart, hogy az Aston Martin olyan oldalszekrény-megoldást vetett be, ami nagyon hasonlít a Red Bulléra, és a tiltott információáramlási gyanút erősíti, hogy pont a Red Bulltól érkezett a csapathoz az új vezető aerodinamikai szakember és több másik mérnök.
A címvédő istálló felháborodott ezen, de úgy látszik, nem kezdenek pereskedni, mert Helmut Marko elmondása szerint nincs ütőkártya a kezükben. „Töltöttek le adatokat tőlünk, de azt sosem mondtam, hogy ezt el is küldték valahova. Ez két külön dolog. Amíg nem tudunk bizonyítani, semmit sem teszünk az Aston Martin ellen. Ők ráadásul nem is a közvetlen riválisaink" – nyilatkozta a Formel1.de-nek.
Jelenleg nincs bizonyíték rá, hogy az Aston Martin másolta az autónkat, csupán az övék és a miénk nagyon hasonlít egymásra.
Az ügynek viszont valószínűleg még nincs vége, mert a Red Bull egyértelmű állásfoglalást kíván a Nemzetközi Automobil Szövetségtől a jövőre vonatkozóan a hasonló esetekről.
„Tisztázást akarunk az FIA-tól. Miután a Ferrari ezt tette, mi is ezt várjuk – utalt Marko arra, hogy a maranellóiak Monacóban a bokszutcai záróvonal kapcsán nyújtottak be óvást. – Milyen messze lehet elmenni ezen a téren [a másolásban]? Nekünk van egy utánpótlás istállónk is, így akár szorosabban is együttműködhetnénk az Alpha Taurival. Sok a következetlenség. De ha nem tudunk valamit egyértelműen bizonyítani, elengedjük az ügyet, pláne úgy, hogy nem közvetlen vetélytársaink."
Az Aston Martin azt állítja, már tavaly ősszel kétféle megoldásban gondolkodtak az autó fejlesztésével, s miután észlelték, hogy az eredetileg választott irány nem elég jó, rátértek a másikra, és ennek is köszönhetően sikerült tavaszra jelentősen átalakítaniuk az AMR22-t.