Hamilton üzent, miután megverte a csapattársa és ezzel egyidőben fájlalni kezdte a hátát

Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton
Mercedes' British driver Lewis Hamilton speaks to the media prior to the first practice session ahead of the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit in Baku on June 10, 2022. (Photo by NATALIA KOLESNIKOVA / AFP)
Vágólapra másolva!
Elismerte, hogy nehéz éjszakán van túl, de pozitív hangulatban ébredt és átesett néhány kezelésen, hogy javuljon a háta. Egyértelművé tette, rajthoz áll-e a Kanadai Nagydíjon.

Az Azeri Nagydíjon Lewis Hamiltonnál olyan mértékű hátfájdalmat okozott az autó pattogása, hogy csapatfőnöke, Toto Wolff azt sem zárta ki, hogy a héten esedékes Kanadai Nagydíjon helyettesíteni kell a hétszeres világbajnokot.

Hamilton vasárnap már jelentkezett a közösségi médiában, hogy a szenvedése ellenére készül a következő versenyben, hétfőn pedig egy még optimistább hangvételű egy Instagram-sztoriban egyértelművé tette, hogy esze ágában sincs kihagyni a következő futamot.

Hamilton Bakuban Forrás: AFP/Natalia Kolesnikova

„Jó reggelt, világ. A tegnapi nap kemény volt, nehézségeim adódtak az alvással, de ma pozitívan ébredtem!" – írta.

„Akupunktúrás kezelést kaptam, Ang-gel [az asszisztenssel, Angela Cullennel] tornáztunk, most úton vagyok a csapathoz, hogy együtt dolgozzunk a fejlődés érdekében. Harcolnunk kell tovább. Ott leszek a hétvégén [Kanadában], a világért sem hagynám ki."

Nem akarnak mankóval járni a pilóták

A pattogás és a megváltozott kerekek miatt a korábbinál merevebb felfüggesztésű autók kombinációja több pilótán érezteti a hatását, köztük Pierre Gaslyn. Ő arról beszélt, hogy sürgősen változtatni kellene a helyzeten.

„A csapat szokta kérdezni, hogy kompromisszumot kössünk-e a beállításokkal" – nyilatkozta.

„De nem hiszem, hogy az FIA-nak olyan helyzetbe kellene hoznia minket, hogy alkult kelljen kötni az egészség és az autó teljesítménye között. Ez nem fenntartható, a versenyzői eligazításon beszéltünk róla és rávilágítottunk a problémára. Megoldást kértünk, mert nem akarunk 30 évesen mankóval járni."

A hasmagasság emelésével viszonylag könnyen enyhíteni lehetne a delfinezésként is emlegetett vibrációt, de ez olyan mértékű teljesítményveszteséggel jár, hogy a csapatok nem szívesen alkalmazzák.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!