Max Verstappent ellentmondást és megalkuvást nem tűrő pilótaként ismerte meg a világ, és bizonyára sokan azt gondolták, hogy a 24 éves versenyző semmit nem ad fel. Nos, ha magát a küzdelmet nem is, a reményt egyszer már feladta az idei szezonban, amikor kilátástalannak tűnt a helyzete Charles Leclerc-rel szemben.
Az Ausztrál Nagydíjat követően 46 pontos hátrányba került riválisával szemben, miután az addigi háromból két futamot műszaki hiba miatt fel kellett adnia. Melbourne-i kiesése után kijelentette, 45 futamra lenne szükség az akkori lemaradás ledolgozásához, de ezt még lehetett úgy értékelni, hogy első felindulásában fogalmazott ennyire pesszimistán.
Most azonban kiderült, akkor tényleg azt hitte, hogy nincs tovább.
„A szezon kezdetén, amikor még egyetlen futamot sem teljesítettünk, nem lehet tudni [az erőviszonyokat] – nyilatkozta a Red Bull podcastjában, aTalking Bullban. –Lehet, hogy jó autónk van, lehet, hogy nincs. Aztán úgy tűnt, hogy versenyképes kocsival rendelkezünk, úgyhogy harcolhatunk a bajnoki címért. Azonban miután kétszer is kiestem, és 46 pont volt a hátrányom, azt gondoltam, hogy „ennek vége, ez nem fog menni”, vagy legalábbis sokáig fog tartani, amire utolérjük [a Ferrarit]. Utána gyakorlatilag csapatként három futam alatt fordítottunk, és most ott vagyunk az élen.”
Verstappen azóta nemhogy átvette a vezetést, de Leclerc kieséseinek köszönhetően 34 pontosra növelte előnyét, vagyis az előző öt versenyen 80 egységgel gyűjtött többet nála. Jelenleg nagyon úgy tűnik, hogy ő a világbajnokság első számú esélyese, ám hangsúlyozta, hogy továbbra sem ülhetnek a babérjaikon.
„Ez igencsak kielégítő, de persze azt is tudjuk, hogy nagyon gyorsan változhat a helyzet, szóval résen kell lennünk – folytatta. – Arra nagyon kell figyelnünk, hogy ne legyen több kiesésünk, mert már a kettő is túl sok. Kicsit hektikus és őrült volt az első néhány versenyünk.”
Verstappen egyébként a 46 pontos hátrány ledolgozásával rekordot döntött,
ugyanis a jelenlegi pontrendszerben (függetlenül attól, hogy a leggyorsabb körért járt-e éppen pont) senki nem jött vissza ekkora hátrányból. Sebastian Vettel 2012-ben 44, míg Lewis Hamilton négy évvel később 43 egységnyi különbséget tüntetett el Fernando Alonsóval, illetve Nico Rosberggel szemben, igaz, a brit pilóta végül így is elvesztette a párharcot abban az idényben.