Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (L) chats with Red Bull Racing's team principal Christian Horner during the third practice session ahead of the 2022 Saudi Arabia Formula One Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit on March 26, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
A szezon eleji szenvedések óta úgy tűnik, Max Verstappen sokkal jobban alkalmazkodik a folyamatosan fejlesztett RB18-hoz, mint Sergio Pérez, Christian Horner csapatfőnök szerint azonban ez nem azért van így, mert ők előnyben részesítik a hollandot.
Bahreinben és Ausztráliában is műszaki hiba érte Verstappen Red Bullját, emellett azonban hat futagyőzelmet és egy harmadik helyet szerzett az első kilenc futamon. Noha azóta
Silverstone-ban egy törmelék megrongálta a padlólemezét, majd a spielbergi futamon a csapat számára is érthetetlen módon szenvedett a gumikkal, a címvédő még így is magabiztos előnnyel vezet az összetettben,
csapattársával, Sergio Pérezzel szemben pedig ötvenhét pontos az előnye. Néhány újságíróban fel is vetődött, hogy a Red Bull esetleg szándékosan Verstappen számára fejleszti az autót.
„Ez nem teljesen igaz. Szerintem a beállítások döntő fontosságúak és Checo nagyon versenyképes volt a silverstone-i futamon, és azt is tudjuk, hogy lesznek olyan versenyei, amelyeken nagyon jól fog teljesíteni – nyilatkozta Horner az Osztrák Nagydíjat követően. – Természetesen
a fejlesztések nem az egyikük irányába haladnak, hanem az autó összteljesítménye alapján általánosan javítjuk."
A brit csapatfőnök kitért az ausztriai eseményekre is, ahol az ígéretes szombatot követően azért volt esélye Verstappennek a második helyet megszereznie, mert Carlos Sainz motorja kigyulladt a hajrához közeledve.
„Ha a spielbergi sprintet nézzük, az elején egy kicsit keményebben nyomtuk, amire a végén ráfizettünk, de az adataink alapján így is ugyanolyan teljesítményre voltunk képesek, mint a Ferrarik – magyarázta a 48 esztendős szakember. –
Ami a különbséget jelentette a két nap között, az a [vasárnap hajnalban esett] eső. Változott a hőmérséklet és az üzemanyag-mennyiség is.
Meg kell értenünk, hogy a futam elején miért koptak jelentősen gyorsabban a gumik, mint Charles-nak és Carlosnak."