A Mercedes fektet be először a Forma-1 klímavédelmi törekvésébe
![Forma-1, Gulf Air, Bahreini Nagydíj repülő](https://cdn.origo.hu/2024/02/MKk-PPVsOO1ij1szWg2FlP79T0vk8MmsqRV0Jxtco5A/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzYwMjQ1MGJkMjY0OTQyYTU4N2QwMjZjMTRlNDlkN2M4.webp)
A Mercedes a fenntartható repülőgép-üzemanyagokba (az angol megfelelőjének rövidítése után SAF-be) való befektetését azután jelentette be, hogy a Forma-1 megerősítette saját elkötelezettségét amellett, hogy 2030-ra nettó nulla szén-dioxid-kibocsátású lesz.
Az F1 törekvéséhez hozzájárul a 100%-ban fenntartható üzemanyagok használata is, amelyeket 2026-ban vezetnek be.
A SAF jellemzően megújuló vagy hulladékból származó biomasszát, vagy újrahasznosított szenet használ, a Mercedes pedig ezzel próbálja a felére csökkenteni a személyzet által használt légiközlekedési lábnyomot, hiszen
jelenleg a repülés során keletkezik a csapat karbonlábnyomának a negyede.
A több millió dolláros SAF-be fektetés nem fogja érinteni a Forma-1-es csapat költségkeretét, aminek az az oka, hogy ez nem a tevékenységekhez kapcsolódó kibocsátások (Scope 3) közé tartozik.
A Forma-1-es csapat elnök-vezérigazgatója, Toto Wolff szerint a jelenleg még korlátozott mennyiségű üzemanyagba invesztálás hatalmas lehetőséget jelent a jövőre nézve.
„A fenntartható repülőgép-üzemanyag képes átalakítani az utazás közben a környezetre gyakorolt hatást – nyilatkozta Wolff. – Ez egy olyan lehetőség, amit személyesen és szakmailag egyaránt remek üzletnek gondolok. Sokat repülünk a csapattal, és ha már nincs más választásunk, akkor ezt kell minél jobban megoldanunk. Márpedig
jelenleg a SAF az elérhető legjobb megoldás a légiközlekedésben.
A célunk, hogy az elsők között segítsünk létrehozni egy fenntarthatóbb és változatosabb jövőt."