Vágólapra másolva!
George Russell elárulta, meglepte őket a Ferrari tempója az Olasz Nagydíjon, de a dobogót sikerként értékeli. Lewis Hamilton elmondta, autója megsérült a rajt után, míg Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke csak minimális kritikával illette a versenyirányítás vitatott döntését.

A Mercedes alighanem hozta az elvárhatót az Olasz Nagydíjon, annál nem többet és nem is kevesebbet. George Russell a harmadik helyen ért célba Max Verstappen és Charles Leclerc mögött, míg a mezőny végéről felzárkózó Lewis Hamilton az ötödik lett, megelőzve az elején küszködő és rossz taktikán lévő Sergio Pérezt.

Forma-1, Olasz Nagydíj, sportbírók, olasz zászló
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sylvester Stallone, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen

Az ifjabbik brit pilótát a címvédő viszonylag hamar megelőzte, és bár néhány körig még DRS-távolságban maradt, utána leszakadt tőle, és onnantól kezdve lényegében légüres térben autózott a biztonsági autó beküldéséig. Russell elismerte, hogy a Red Bull mellett a Ferraritól is messze voltak, és ez utóbbi meglepte őket.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Kissé libabőrös voltam odafent. A verseny meglehetősen eseménytelenül alakult, és egyértelműen nem ez volt a legerősebb futamunk az idei szezonban. Az autó nem muzsikált jól, a pénteki első szabadedzés után jelentős teljesítményt vesztettünk, és nem igazán tudjuk, hogy miért. A Ferrari tempója meglepett minket. Arra számítottunk, hogy Max és a Red Bull versenyképes lesz, és ez így is történt ugyanúgy, mint Spában, ám a Ferrarin meglepődtünk. Emiatt nem nagyon tudtunk harcolni a második helyért.”

Russell a futam elején még úgy-ahogy tartotta magát, ám egyetlen tervezett kiállása után még jobban lemaradt az élen álló kettőstől. A 24 éves versenyző ekkor nem is igazán élvezte a vezetést, de sikerként könyveli el, hogy ilyen körülmények között is felállhatott a dobogóra.

„Mindegyik abroncson nehéz volt, de visszatekintve a lágy gumis etapomon voltam a legversenyképesebb – fogalmazott. – Mondhatni, az első húsz körben karnyújtásnyira voltam a Red Bulltól és a Ferraritól. A keményeken megpróbáltam valami mást, de nem bizonyult versenyképesnek, és nem volt élvezetes a vezetés. Csak próbáltam hazahozni a kocsit, mert nagyon a határon volt, és rengeteg hibát idézett elő. Nem annyira mókás, amikor az ember nem igazán tud a gumikra támaszkodni és hajtani az autót. Azonban, ahogyan a levezető köröm alatt is mondtam a rádióban, akkor is dobogóra állunk, amikor gyors a kocsi, és akkor is, amikor nincs meg a tempónk.

Persze Russellnek valójában nem volt nehéz dolga, hiszen a három dobogós versenyző csapattársa egyaránt a mezőny közepéről vagy a végéről kezdte a futamot. Hamilton az utolsó előtti pozícióból indult, de ha nem is olyan mértékben, mint a Ferrari és a Red Bull, a Mercedes is kiemelkedik a mezőnyből, ezért borítékolható volt, hogy ha nincs semmi probléma, akkor az első hatban fog végezni. Ez végül így is lett, ráadásul a küszködő és rossz taktikán lévő Pérezt is sikerült megelőznie, így az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót.

Hamilton sérült autóval is sokat zárkózott Forrás: NurPhoto via AFP/Alessio Morgese/NurPhoto/Alessio Morgese

„Jó verseny volt, nem számítottam erre [az eredményre] – kezdte a hétszeres világbajnok. – A srácok azt mondták, hogy a negyedik és a hatodik hely között bármi lehetséges. Ilyenkor ez mindig túlzásnak tűnik, de nagyon élveztem. Az elején szenvedtem a nehéz autóval és a gumikkal a többiek mögött. Az első kanyarban próbáltam elkerülni az ütközést, és beragadtam az Alpha Tauri mögé. Ugyanakkor hálás vagyok, hogy felzárkóztam, és megszereztem ezeket a pontokat. A végén szerintem ketten is frissebb gumikon voltak mögöttem, úgyhogy örülök, hogy így ért véget [a verseny].”

A futam első pillanataiban Hamiltonnak nyilvánvalóan figyelnie kellett, hogy a mezőny legvégén ne keveredjen bele semmilyen incidensbe. Ez elmondása szerint sikerült is neki, de autója így is megrongálódott.

– magyarázta. – Szerintem másik autóról származó törmeléket szedtem össze. Nem tudom [hogy ez befolyásolta-e a tempómat], de nem volt jó érzés.”

Toto Wolff mindkét pilótájával elégedett volt, és szerinte a körülmények ismeretében nem lehetett ennél többet kihozni a versenyből. „Ez a pálya nem fekszik nekünk, a harmadikok voltunk az erősorrendben, szóval a harmadik és az ötödik hellyel vélhetően kihoztuk a maximumot [a futamból]” – jelentette ki a Mercedes csapatfőnöke.

Az osztrák üzletembert az utolsó körökről is megkérdezték. Mint ismert, Daniel Ricciardo autója megállt, aminek következtében beküldték a biztonsági autót, után pedig nem tudták érdemben újraindítani a versenyt. Wolff csak minimális mértékben bírálta a döntést, és megjegyezte, hogy a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj végén is hasonló módon kellett volna eljárni, amikor az utolsó körre elengedték a mezőnyt, és ez Hamilton világbajnoki címébe került.

– válaszolta. – Ezúttal betartották a szabályokat. George-ot talán egy körrel korábban is elengedhették volna, de legalább követték az előírásokat, és elfogadták, hogy a futam a biztonsági autó alatt ér véget. Ennek így kell, illetve kellett volna működnie.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!